تقیپور در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بحث آلودگی هوای تهران اظهار داشت: کاهش آلودگی هوا و رسیدن به هوای پاک در تهران دو گروه اقدامات از جمله اقدامات دراز مدت و تصمیمات ضربتی را نیاز دارد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تصریح کرد: اقدامات ضربتی اغلب از سوی کمیته اضطرار آلودگی هوا و به صورت موقت گرفته میشود اما در خصوص تصمیمات دراز مدت نیاز به یک برنامه جامع دارد که تا حدودی تدوین شده است اما در مرحله اجرا با مشکلات بسیاری روبهرو است.
وی ادامه داد: معضل آلودگی هوا امروز از کارهای مقطعی و موقت نظیر اجرای طرحهای زوج و فرد و جلوگیری از تردد خودروهای تک سرنشین عبور کرده و باید اقدامات ریشهای در زمینه استانداردسازی خودروها و خروج به سرعت خودروهای فرسوده به ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گیرد.
تقیپور در ادامه بیان داشت: تا زمانی که کیفیت سوخت مصرفی خودروها به استانداردهای جهانی نزدیک نشود قطعا معضل آلودگی هوا در کلانشهرها حل نخواهد شد و این مسئله که در تهران تنها تعداد کمی از روزها به علت شرایط جوی و وزش باد به صورت مقطعی هوای پاک داریم بسیار نگرانکننده است و واقعیت این است که میبایست به صورت ریشهای مشکل سوخت ناقص خودروها و عدم کیفیت مناسب سوخت را حل کنیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قانون مدت زمان معاینه فنی خودروها خاطرنشان کرد: تغییر قانون مدت زمان معاینه فنی از دو سال به پنج سال طرحی غیرکارشناسی بود چراکه اغلب خودروهای داخلی از زمان بدو خروج از کارخانه با مشکل آلایندگی روبهرو هستند و درحالی که سازندگان خودرو تنها یک سال خودروهای ساخت خود را ضمانت میکنند ما بعد از پنج سال درخواست معاینه فنی میکنیم که عملی غیرمنطقی است و در شورا نیز درحال بررسی هستیم تا درخواست بازنگری در این قانون از طریق مجلس پیگیری شود.
انتهای پیام/
باسلام
این مورد قانون تصویبی مجلس شورای اسلامی است اما شهرداری تهران خودسرانه این قانون را برای تاکسی ها از پنج سال به دو سال کاهش داده است این بی قانونی را به کجا بگوییم ؟!