سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/آیت الله سید احمد خاتمی:

در مذاکرات قطعا" مسئله رابطه با آمریکا مطرح نیست

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت : هر کشوری که با آمریکا تعامل کرده مشکلاتش حل نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ،آیت الله سید احمد خاتمی در آیین زیارت از راه دور پیامبر اکرم (ص) که در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه زمانی که دولت اخوان المسلمین روی کارآمد، در پیغامی به اوباما گفت: (من برای شما از مبارک ، مبارک ترم) ، افزود : دولت اخوان المسلمین زمینه ضربه را فراهم کردند و ضربه شان را هم خوردند و حتی یک قدم هم از مشکلاتشان حل نشد.

وی با بیان اینکه اسلام با مقاومت جان گرفته خاطر نشان کرد : برای گسترش اسلام راهی جز مقاومت در برابر زیاده خواهی های دنیای استکبار وجود ندارد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری توکل بر خدا ، همراهی مردم با ولایت ، خستگی ناپذیر بودن و درعمل ، بندگی را به نمایش گذاشتن را از عناصر اصلی مقاومت دانست و تصریح کرد : ملتی مقاومت دارد که این چهار عنصر را داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش گفت : با مذاکره مخالف نیستیم و این مذاکرات باید فقط بر سر مسائل هسته ای باشد وقطعاً مساله رابطه با آمریکا مطرح نیست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مسئولان حق ندارند حتی یک کلمه درباره رابطه با آمریکا صحبت کنند و این برای آنها خط قرمز است، افزود :اگر طرف مقابل درباره مسائلی از جمله حقوق بشر و حمایت از فلسطین ، سوریه و حزب الله وارد شوند ، مسئولان باید شجاعانه بگویند فضولی موقوف و ربطی به شما ندارد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت : من قطعاً یقین دارم که آمریکایی ها و اروپایی ها به قراردادی پایبند نیستند چون در حوزه لامذهبی قرارداد معنا ندارد و تمام اینها اتمام حجت است.

وی بااشاره به اینکه مذاکرات یا نتیجه می دهد یا نمی دهد و ما چشممان آب نمی خورد که این مذاکرات نتیجه دهد، افزود : شما اگر با مقاومت پیروز شوید ابرقدرت جهان اسلام هستید.

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد : دل به این مذاکرات نبندید و دل بسته راه مقاومت باشید که 35 سال در آن هستید.

وی تصریح کرد : ما با دشمنانی طرف هستیم که جز منافع خود چیز دیگری نمی بینند و جز قدرت نمی فهمند.

امام جمعه موقت تهران افزود : هدف نهایی آمریکا سقوط نظام اسلامی است و ملت مسلمان ایران از اسلام و اعتقادات اسلامی خود کوتاه نمی آید.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ملت بزرگ و رشید ایران اسلامی که 35 سال مقاومت کرده است باید بداند این آغازی است زیرا قبل از ما دو حکومت صد درصد اسلامی شکل گرفته که یکی از آنها حکومت 10 ساله پیامبراعظم (ص) و دیگری حکومت پنج ساله امام علی (ع) بوده که در آنها جنگ های متعددی شکل گرفته است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه 70 سال است که فلسطین اشغال شده است، افزود : در این باره مذاکرات مختلفی انجام شده اما رژیم غاصب صهیونیستی یک ذره هم از جایش تکان نخورده و اگر برکتی برای مردم فلسطین بوده از مقاومت ها است.

وی خاطرنشان کرد : پیامبر اکرم (ص) در برابر دشواری های فراوان از جمله ترور شخصیت و توهین ، آزار ، شکنجه یاران مقاومت کرد که با مقاومت های ایشان دین اسلام جان گرفت و امروزه یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان در دنیا وجود دارد./س

برچسب ها: ولایت ، مقاومت ، فلسطین ، مسلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.