سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میان وعده‌های خوب برای فصلی که بچه‌ها از همیشه گرسنه‌ترند

در فصلی که دانش‌آموزان فعالیت بیشتری دارند و به درس‌هایشان می‌رسند نیاز به کالری و انرژی بیشتری دارند که با انتخاب یک میان وعده سالم می‌توان ویتامین و کالری مورد نیاز را به بدن آنها رساند.

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: میان وعده‌هایی که می‌توان به کودکان و دانش‌آموزان بدهیم ، می تواند یک لقمه نان و پنیر و گردو یا میوه‌های خشک باشد که حاوی کالری بیشتری هستند.

وی گفت: مغزها نظیر پسته و بادام و فندق، میوه‌های خشک (الو، قیسی، سیب خشک) و بیسکویت‌های پنیری می‌تواند در فصلی که کودکان ودانش‌آموزان نسبت به فصل‌های دیگر گرسنه‌تر هستند، میان وعده‌های خوبی برای جذب نیرو و کالری باشد.

وی با اشاره به اینکه میوه‌های خشک خاصیت میوه‌های تازه را ندارد، تصریح کرد: میوه‌های تازه حاوی ویتامین c و a و e و گروه ویتامین b حاوی آنتی اکسیدان است که در آلودگی هوا هم سیستم ایمنی بدن را بالا برده و بدن را مقاوم می کند. مصرف دو تا میوه یکی از مرکبات و دیگری میوه‌ای مانند سیب بهترین تغذیه میان وعده‌ای برای زنگ‌های تفریح دانش‌آموزان به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب یک میان وعده سالم از غذاهای سالم می‌توانند پروتئین، ویتامین a و e را از طریق مغزها کالری نسبتا خوبی را به کودکان برساند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانش ، انرژی ، ویتامین ، گرسنه ، کالری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.