سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعضای حزب ویکی‌لیکس استرالیا با بشار اسد دیدار کردند

اعضای حزب ویکی‌لیکس استرالیا که توسط جولیان آسانژ، رئیس گروه ویکی‌لیکس، تشکیل شده است برای ابراز وحدت با مردم و دولت سوریه و مخالفت با مداخله نظامی غربی، به سوریه رفته و با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور، دیدار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه ، بر اساس پیامی که در صفحه توئیتری بشار اسد منتشر شده است، این دیدار در روز 23 دسامبر صورت گرفته و جان شیپتون، پدر آسانژ و مدیر کل این حزب سیاسی، نیز در آن حضور داشته است.

این دیدار امروز (سه‌شنبه) منجر به مجادلاتی در داخل عرصه سیاسی استرالیا شده است. حزب مخالف کار این سفر را "غیرمعمول" و "غیر مسؤولانه" توصیف کرده است.

حزب ویکی‌لیکس توسط آسانژر و به عنوان بخشی از تلاش ناموفق وی برای شرکت در انتخالات پارلمانی استرالیا تشکیل شده اما از گروه افشاگر ویکی‌لیکس متمایز است.

به نوشت روزنامه‌های استرالیایی این هیأت علاوه بر شیپتون، گیل مالون، عضو شورای ملی ویکی‌لیکس، تیم اندرسون، محقق دانشگاه سیدنی، و جمال داود، فعال حقوق پناهندگان، شرکت داشتند.

شیپتون از برنامه‌های حزب ویکی‌لیکس برای ایجاد یک دفتر به منظور نشان دادن همبستگی با سوری‌ها خبر داد.

حزب ویکی‌لیکس اعلام کرد که گزارشی توسط این هیأت حقیقت‌یاب پس از بازگشت به استرالیا منتشر خواهد شد.

این گروه در روز 22 دسامبر ضمن اعلام اینکه در این دیدار شرکت خواهند کرد بیان داشت که هیأت همبستگی برای نشان دادن مخالفت با خشونت و مداخلات نظامی غربی به سوریه سفر خواهد کرد.

در این مطلب همچنین اعلام شده بود: "حزب ویکی‌لیکس اولین حزب استرالیایی بود که درباره پیامدهای مرگبار هر نوع مداخله غربی در سوریه هشدار داد."


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.