سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

225 میلیون دلار کالا از گمرک استان قزوین صادر شد

مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: در هشت ماه امسال 299 هزار تن کالا به ارزش 225 میلیون دلار از گمرک استان به کشور های خارجی صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

 ˈحسین سالاریˈ با بیان اینکه 61 نوع کالا به خارج از کشور صادر شده است، افزود: این میزان صادرات از لحاظ وزن 44 درصد و از لحاظ ارزش 24 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد.


 

وی اظهار داشت: عمده ترین کالاهایی که از گمرک استان صادر شده عبارتند از بخش صادرات عبارتند از کالاهای صنعتی، موادشوینده، مصنوعات مسی، آهن آلات و فولاد، شیشه، کاشی و سرامیک، سایر محصولات شیمیایی، سایرکالاهای برقی، مصنوعات پلاستیکی وملامین، کشمش و غیره می باشد.


 

این مسوول، مقصد صالاهای صادر شده را کشورهای عراق، ترکیه، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ایتالیا، گرجستان، هلند، ارمنستان،آلمان , آذربایجان عنوان کرد.


 

سالاری ادامه داد: کالاهای وارداتی شامل کمپرسور، قطعات منفصله کشنده ، محور و زیربندی تریلر، قطعات کولر خودرو، سواری، مجموعه قطعات جعبه ترمینال و اتصال، ورق آهنی رنگی، قسمتی از خط تولید کسیه، مواد شوینده بدن، پودرهای نوشیدنی، پاکت بسته بندی، ورق PVC، چسب، صفحه کنترل کامل تهویه پژو پارس می باشد.


 

وی از ترخیص57 هزار و 129 تن کالا به ارزش 265 میلیون دلار در هشت ماه امسال خبر داد و افزود: این میزان از لحاظ وزن 30 درصد و از نظر ارزش نیز38 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.


 

سالاری اضافه کرد: کالاهای وارداتی از کشورهای آذربایجان، آلمان، اتریش، ارمنستان، اسپانیا، استرالیا،استونی، اسلواکی، اسلوونی , امارات به این گمرک وارد شده است.


 

وی متوسط تعرفه در این مدت 57/5 درصد عنوان کرد و افزود: گمرک استان قزوین دراین مدت مبلغ 896 میلیارد ریال درآمد کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد کاهش را نشان می دهد.


 

مدیرکل گمرک استان قزوین تعداد پرونده های حقوقی و قضایی تشکیل شده در این مدت را 229 فقره به ارزش 23 میلیارد ریال و جریمه تعیینی را 64 میلیارد ریال ذکر کرد.


 

وی همچنین گفت: تعداد 420 بسته پستی به ارزش 620 میلیون ریال از دایره امانات پستی این گمرک ارزیابی و به خارج از کشور ارسال و همچنین 437 بسته پستی از سایر کشورها به ارزش 222 میلیون ریال وارد و پس از ارزیابی ترخیص شده است./ش


 

 

برچسب ها: کالا ، گمرگ ، صادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.