سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد

صادرات بیش از 22 میلیون دلار کالا از بازارچه های دوغارون و باجگیران طی 9 ماهه سال جاری

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی از صادرات بیش از 22 میلیون دلار کالا به وزن دو هزار و 929 تن از بازارچه های دوغارون و باجگیران طی 9 ماهه سال جاری خبر داد.

علی رسولیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر اظهار داشت: حجم صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 46 درصد به لحاظ ارزشی و 31 درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

وی میزان واردات از بازارچه ها را در این مدت دو هزار و 750 دلار اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته 97 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی عمده ی کالاهای صادراتی را فرش ماشینی، موکت، لوازم صنعتی، مصنوعات فلزی، چوبی و آلومینیومی، لوله و مصالح ساختمانی اعلام کرد.

رسولیان با اشاره به جلسه ی اخیر خود با رییس گمرک ترکمنستان و بازدید از بازارچه های این کشور، از اهتمام دو کشور برای توسعه ی عملکرد بازارچه ها و معاملات طرفین خبر داد.

وی با بیان این که روزانه 400 ترکمن وارد بازارچه ی مرزی باجگیران می شوند و اقدام به خرید می کنند، اظهار داشت: مهم ترین گلایه و نگرانی آنان اخذ عوارض گمرکی توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت واردات کالا می باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی از پیگیری جهت معافیت کامل عوارض گمرکی جهت ورود شش قلم کالای ترکمنی خبر داد و افزود: علاوه بر این که واردات این اقلام هیچگونه خللی به تولید کشور و استان وارد نمی کند، تامین کننده ی نیازهای کشور نیز هست و باعث نزدیک تر شدن تراز تجاری در بازارچه ی باجگیران می شود.


برچسب ها: دفتر ، هماهنگی ، امور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.