سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

شکارچیان، هما را نشانه رفتند

شکارچیان غیرمجاز در منطقه الموت‌غربی یک بهله پرنده هما که نماد تنوع زیستی استان قزوین و از گونه‌های کمیاب و ارزشمند در کشور به شمار می رود را مورد هدف گلوله قرار دادند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

صدرالدین علیپور با اعلام اين خبر اظهار کرد: مامورین یگان‌های حفاظت محیط زیست شهرستان البرز، محیط بانی الموت غربی در3 روز گذشته در حین گشت و کنترل و اجرای مقررات شکار و صید در زیستگاه‌های حیات وحش استان قزوین 4 نفر شکارچی را که به طور غیر مجاز مبادرت به شکار یک بهله پرنده شکاری سارگپه و یک بهله هما نمادتنوع زیستی استان قزوین و یک سر خرگوش و 4 قطعه سار کرده بودند را دستگیر و تحویل مراجع محترم قضایی کردند.


 

وی ادامه داد: از متهمین3 قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی، یک قبضه اسلحه قاچاق و لاشه یک بهله هما و یک بهله سارگپه،4 قطعه سار و یک سر خرگوش و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.


 



مديركل محيط زيست استان قزوين خاطرنشان کرد: پرنده هما نماد تنوع زیستی استان قزوین و از گونه‌های نادر در کشور بوده و که تاکنون در استان قزوین حدود 20بهله از این گونه مشاهده شده است.


 

علیپور افزود: همچنین مامورین یگان حفاظت استان در یک عملیات جداگانه‌ای نسبت به جمع آوری 200 متر تورهوایی مخصوص زنده گیری پرندگان آبزی و کنار آبزی از آبگیرهای دشت قزوین و آزادسازی تعدادی پرنده آبزی و همچنین جمع‌آوری و معدوم‌سازی 12مورد تله مخصوص زنده گیری کبک و رهاسازی تعداد6 قطعه کبک زنده مکشوفه از متخلفین اقدام کردند./س


 



برچسب ها: شکارچیان ، هما ، نشانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.