سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"سالک" به مناطق با شیوع پایین گسترش یافته است

با وجود کاهش قابل ملاحظه میزان شیوع سالک در کشور در سال‌های اخیر، اما بر طبق بررسی‌ها این بیماری به برخی از مناطق غیرآندمیک و با شیوع پائین گسترش یافته است.

محمد خواجوی انگل‌شناسی و مبارزه با ناقلین در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: سالک یک بیماری انگلی تک‌سلولی بوده که از سالیان گذشته شیوع بالایی در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری داشته است.  
 
وی افزود: با وجود کشف عامل بیماری سالک و دسترسی به آزمایشات ملکولی جهت شناخت انگل و ناقلین بیماری، اما سالک هنوز به عنوان یک مشکل بهداشتی در کشور و سایر کشورهای آندمیک (همه‌گیری بومی و منطقه‌ای) مطرح است.  
 
خواجوی با اشاره به اینکه سالک در برخی از مناطق کشور شیوع مجددی یافته است، تاکید کرد: با وجود کاهش قابل ملاحظه میزان شیوع سالک در کشور در سال‌های اخیر، اما بر طبق بررسی‌ها این بیماری به برخی از مناطق غیرآندمیک و با شیوع پائین گسترش یافته است.  
 
وی گفت: شناخت وضعیت بیماری سالک در کشور هر چه بیشتر با جدیدترین روش‌های مبارزه و روش‌های درمان این بیماری در کشور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  
 
خواجوی خاطرنشان کرد: ثبت و گزارش‌های دقیق و مناسب موارد سالک در کشور و تشخیص و درمان زودرس بیماری نیز موضوع با اهمیت است که به کنترل سالک در تمامی مناطق کشور کمک زیادی می‌کند.  
 

انتهای پیام/  
 

برچسب ها: سالک ، عفونت ، مولکول ، آزمایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.