سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ژن "دیابت" در انسان‌های قدیمی

یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد دیابت یکی از بیماری‌هایی است که ژن آن در انسان‌های ماقبل و نئاندرتال‌ها نیز وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، نئاندرتال‌ها که جمعیت آن‌ها در آفریقا بوده است نسخه بالایی از ژن‌ها را دارا بودند و ۲۵درصد بیشتر از انسان‌های آن دوران به بیماری‌های قلبی دچار می‌شدند.

دیابت که فرم بالاتری از ژن SLC۱۶All است در فرزندان نسل‌های بعد نئاندرتال‌ها بیشتر دیده می‌شود و اکنون دانشمندان با مطالعه روی ساختار جسمی آن‌ها دنبال درک عمیق‌تر از این بیماری هستند و با مطالعه روی ژنتیک توده بسیار زیادی از مردم به دنبال ارتباط بیماری‌های امروزیشان با نسل‌های گذشته و دور هستند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، گونه‌های مختلف ژن نئاندرتال‌ها در نمای دینسووا در سیبری پیدا شده است که تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که نسخهٔ جدیدی از بیماری‌ها به انسان‌های مدرن از طریق نئاندرتال‌ها وارد شده است.

یکی از جنبه‌های مهم این کار پیدا کردن سرنخ جدید در علم زیست‌شناسی و کشف دیابت است و تغییر سطح پروتئین SLC۱۶All که یک نوع چربی است در بدن نئاندرتال‌ها خطر ابتلا به دیابت نوع۲ را افزایش می‌دهد.


انتهای پیام/
برچسب ها: چن ، دیابت ، بیماری قلبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.