سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فناوری انحصاری مخصوص راه رفتن با کفش پاشنه بلند + عکس

دانشمندان برای کمک به افراد در هنگام راه رفتن و رفع مشکلاتی مانند زمین خوردن، لیز خوردن و سایر صدمات فناوری منحصر به فرد را ابداع کرده‌اند که می‌تواند تا حد زیادی مانع از بروز صدمات شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به تازگی موفق به ساخت نوعی جوراب هوشمند به قیمت ۱۲۰ پوند شده‌اند که می‌تواند بر روی نحوه حرکات پا نظارت داشته باشد.

گفتنی است، این جوراب‌ها از نوعی الیاف ویژه تهیه شده‌اند که حتی می‌تواند سنسور حرکت پا را ضبط کرده و اطلاعات آن را از طریق یک مچ بند به تلفن همراه فرد کاربر برساند.


 بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان موارد مصرف متنوعی با کاربردهای مختلف برای این جوراب در نظر گرفته‌اند مانند کمک به راه رفتن خانم‌هایی که کفش پاشنه بلند به پا می‌کنند و معمولا به علت بر هم خوردن تعادل و نظم در حرکات پا با مشکلاتی مانند پیچ خوردگی و حتی سقوط مواجه می‌شوند.

با استفاده از این فناوری این دسته از خانم‌ها می‌توانند با تمرین به اصلاح الگوی حرکتی خود بپردازند.

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این جوراب را حتی و عدم حساسیت زایی آن به پای افراد و همچنین شستشوی راحت آن همانند یک جوراب عادل است.

 سازندگان این جوراب هوشمند امیدوار هستند تا با استفاده از این فناوری درصد صدمات و آسیب دیده گی‌ها در افراد در اثر سقوط و یا ییچ خوردگی پا کاهش یابد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.