سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب ناقص یک خبر در رسانه های داخلی / نامه محمد شطح هرگز به دست روحانی نرسیده است

روز گذشته برخی خبرگزاری های داخلی خبری را به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کردند که در آن ادعا شده بود ، «محمد شطح» ، وزیر دارایی لبنان ، یک هفته قبل از کشته شدن نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نوشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روز گذشته برخی خبرگزاری های داخلی خبری را به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کردند که در آن ادعا شده بود ، «محمد شطح» ، وزیر دارایی لبنان ، یک هفته قبل از کشته شدن نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نوشته است و خواستار خلع سلاح حزب الله و همچنین کاهش دخالتهای ایران در لبنان شده است .
برخی سایتهای داخلی به نحوی این خبر را انعکاس دادند که به خواننده القا می شد ، این نامه باید به دست رییس جمهوری ایران  رسیده باشد ، اما آنچه که از ترجمه متن خبر وال استریت ژورنال برداشت می شود این است که این روزنامه مدعی شده است ،« شطح »، پیش نویس چنین نامه ای را آماده کرده بوده و در حال جمع آوری امضا برای ارسال این نامه به رییس جمهور بوده است .

درواقع حتی وال استریت ژورنال نیز مدعی رسیدن چنین نامه ای به دست روحانی نمی باشد و تنها درباره نیت فردی که اکنون زنده نیست تا اخبار نسبت داده شده به وی را تکذیب کند ، صحبت کرده است.
 اساسا نه تنها هیچ نامه ای از وزیر دارایی لبنان به دست رییس جمهور ایران نرسیده است ، بلکه برخلاف آنچه در برخی خبرگزاری های ما انعکاس یافت ، حتی هیچ منبعی ادعایی در این باره ندارد.
امروز نیز وال استریت ژورنال مصاحبه ای با پسر محمد شطح د اشته است که در آن ، پسر وزیر متوفی لبنانی نیز  تایید کرده است چنین نامه ای هرگز برای رییس جمهور ایران ارسال نشده است.
در شرایطی که  کاملا مشخص است ، روزنامه وال استریت ژورنال ، با چه هدفی این خبر را منتشر کرده است ، این نحو انعکاس خبر در رسانه های داخلی  کاملا در تعارض با منافع ملی می باشد .
منبع: ایران خبر
برچسب ها: محمد شطح ، روحانی ، نامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.