سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی یزد تاکید کرد

شناسایی عاملان تخریب مجموعه تاریخی بابک میبد با نظارت فرماندار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: عاملان تخریب مجموعه تاریخی بابک با نظارت ویژه فرماندار میبد تا هفته آینده شناسایی می‌شوند.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محمدمهدی شرافت با اشاره به این‌که تخریب مجموعه تاریخی بابک در فاصله زمانی تغییر مدیریت میراث فرهنگی استان یزد اتفاق افتاده است، گفت: جلسه‌ای با حضور فرماندار، شهردار و مسئولین محلی میبد در محوطه این مجموعه برگزار و ابعاد کار مورد بررسی قرار گرفت.
 
مدیرکل میراث فرهنگی یزد همچنین از تشکیل پرونده حقوقی و شناسایی عامل تخریب خبر داد و افزود: با توجه به وجود این شائبه که برخی مسئولان دولتی استان یزد در فرآیند تخریب نقش داشته‌اند، پیگیری، بررسی و شناسایی عاملان طی هفته آینده با نظارت ویژه فرماندار میبد انجام می‌شود.
 
وی با ابراز تاسف از تخریب یک خانه و سه دکان این محوطه، تصریح کرد: جداره بازارچه و دهانه مغازه‌ها از تخریب در امان ماندند اما با توجه به اینکه پشت دیواره‌ها برداشته شده عملیات پیشگیری از تخریب بیشتر باید هرچه زودتر اجرا شود.
 
شرافت ادامه داد: به دوستداران میراث فرهنگی و مردم میبد قول برخورد قاطعانه و جدی با تخریب‌کنندگان آثاری در این مجموعه  تاریخی را می‌دهیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی یزد هدف عاملان تخریب را ساخت مجموعه فرهنگی عنوان کرد و گفت: میراث فرهنگی استان با طرح احداث مجموعه فرهنگی مخالفتی نداشته و با معرفی مشاور قصد راهنمایی و مشارکت هم داشته است، اما عاملان با عجله و بدون درنظر گرفتن عواقب این تخریب، اقدام به از بین بردن آثاری در این مجموعه  تاریخی کرده‌اند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.