سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالي:

ديدار شينزو آبه از معبد ياسوکني به منزله اعلان جنگ است

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه با انتقاد از دیدار اخیر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از معبد یاسوکنی، این اقدام را به منزله اعلان جنگ علیه مردم آسیا و بقیه کشورهای جهان دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری مرکزی کره در گزارشی اعلام کرد: معبد یاسوکنی که محل دفن جنایتکاران جنگی درجه یک است، نماد نظامی گری ژاپن است؛ نظامی گری که فجایع بزرگی برای آسیا به همراه داشت.

این خبرگزاری افزود:  دیدار نخست وزیر ژاپن از این معبد و سخنانی که بیان کرد، با اقداماتی که آن جنایتکاران جنگی در گذشته انجام دادند فرقی ندارد؛ جنایتکارانی که برای ایجاد نظم نوین در شرق آسیا به کره و دیگر کشورهای آسیا حمله کردند. 

خبرگزاری رسمی کره تصریح کرد: مقامات ژاپن باید دیوانه باشند که به هشدارها و توصیه‌ها جامعه جهانی توجه نکنند. ژاپن باید بداند که تنها خرابی و ویرانی در انتظار این کشور خواهد بود.

این خبرگزاری با اشاره به بازنگری ژاپن در سیاست دفاعی و راهبرد امنیتی خود، این کشور را به مقدمات قانونی و اساسی برای تهاجمی دیگر متهم کرد. 

در گزارش خبرگزاری مرکزی کره آمده است: ژاپن که از بودجه کلان نظامی فعلی خود راضی نیست، بودجه نظامی سال آینده را دو و هشت دهم درصد افزایش داده است تا ارکان تجهیزاتی و فنی خود را برای جنگی دیگر مستحکم کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی ، جنوبی ، ژاپن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.