سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت:

پرداخت 45 درصد از تسهيلات مورد نياز بخش صنعت از صندوق توسعه ملی

معاون امورصنايع گفت: روند جذب تسهیلات ازصندوق توسعه ملی مطلوب نیست وتا كنون تنها45 درصد از تسهيلات پیش‌بینی شده اين صندوق دربخش صنعت وصول شده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبكه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران (شاتا)؛«محسن صالحی‌نیا» درمراسم تودیع و معارفه ريیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی با اعلام اين خبر؛افزود: براساس قوانين بودجه سالهاي 91 و 92 با توجه به ضرورت تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي ومنابع طرحهاي صنعتي با پيشرفت فيزيکي بالا در کشور، 10 درصد از منابع اين صندوق  بخش توليد اختصاص يافت.

به گفته صالحي نيا؛ دراین راستا با 9 بانک قرارداد بسته شده و از اواسط سال 91 تاکنون معرفی واحد‌های مرتبط نیز صورت گرفته است.

وي در ادامه خاطر نشان كرد :‌ بطوريكه درمجموع از 60 هزار میلیارد ریال منابع صندوق توسعه ملی که به واحدهای تولیدی اختصاص یافت 26 هزار میلیارد ریال معادل 45 درصد از کل منابع تاکنون تخصیص یافته است.

معاون امورصنايع در بخش ديگري از سخنان خود گفت: تمامی واحد‌ها و تشکل‌های صنعتی، تولیدی و تجاری در کشورمي بايست درقالب محورهای مورد‌ نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت به فعالیت‌های خود بپردازند.

وی افزود: از جمله محورهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین مالی در زمینه‌های ایجاد، توسعه و صیانت از ظرفیت‌های تولیدی است.

صالحی‌نیا افزود: در توسعه بخش معدن و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این بخش قابلیت‌های بالقوه موجود تبدیل به بالفعل نشده است و باید با استفاده از سیاستگذاری‌های مناسب بتوان قابلیت‌های بالقوه را بالفعل کرد.

به گفته صالحي نيا ؛190 واحد صنعتي استان خراسان رضوی در قالب مصوبه به بانک‌ها برای دریافت 620 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات معرفی شده است و این در حالی است که ظرفیت استان به لحاظ شاخصهای تولید در کشور حدود 6.5 درصد است.

برپايه اين گزارش ؛دراين مراسم از خدمات «ناصر فخر موحدي » رييس سابق سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خراسان رضوي قدرداني و«راضيه عليرضايي» به عنوان رييس جديد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي معرفي شد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.