سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسایی در نطق میان‌دستور؛

9 دی روزی است که خیابان‌های ایران به میز محاکمه سران فتنه تبدیل شد

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ۹ دی یادآور سکوتی است که در برابر ظلم به جمهوریت و اسلامیت نظام شد، گفت: ۹ دی روزی است که خیابان‌های ایران به میز محاکمه سران فتنه تبدیل شد، مردم یکپارچه علیه فتنه گران به خصوص رئوس فتنه شعار سردادند و از آن‌ها خواستند که به باغ پسته برگردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان، با اشاره به حماسه ۹ دی اظهار داشت: امروز یوم الله ۹ دی است، روزی که خون مردم ایران اسلامی در شهرهای کوچک و بزرگ به جوش آمد و با بغض و کینه نسبت به معترضین عاشورای حسینی و حریم ولایت به خیابان‌ها ریختند و نشان دادند که اهل کوفه نیستند تا علی زمانشان تنها بماند.  
 
وی ادامه داد: روزی که امام خامنه‌ای در این ۴ سال بیش از ۳۰ بار درباره این روز سخن گفتند، امروز یوم الله ۹ دی است، روزی که جماعتی از یادآوری آن عصبانی‌اند و ما به آن‌ها می‌گوییم عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید، چرا عصبانی نباشند، در حالیکه این روز یادآور خیانتی است که فتنه گران کوچک و بزرگ و سران فتنه و راس فتنه با لجاجت خود در حق عاشورای حسینی کردند و اسباب آن تعرض را به وجود آوردند.  
 
رسایی با بیان اینکه ۹ دی یادآور سکوتی است که در برابر ظلم به جمهوریت و اسلامیت نظام شد، گفت: ۹ دی روزی است که خیابان‌های ایران به میز محاکمه سران فتنه تبدیل شد، مردم یکپارچه علیه فتنه گران به خصوص رئوس فتنه شعار سردادند و از آن‌ها خواستند که به باغ پسته برگردند.  
 
نماینده مردم تهران ادامه داد: ۹ دی یادآور قیام ملت علیه شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» بود که عده‌ای شنیدند و از شعار دهندگان آن حمایت کردند، ۹ دی یادآور سیلی مردم به صورت کسانی بود که شعار «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» را شنیدند و لبخند زدند.  
 
این نماینده اظهار داشت: ۹ دی یادآور خشم ملت است علیه کسانی که دیدند عکس روح خدا و مقتدایشان به آتش کشیده شد و در لباس خط امام و یار امام برای توهین کنندگان کف و سوت زدند، ۹ دی یادآور دروغ بزرگ تقلب و متهم کردن جمهوری اسلامی به خیانت در رای مردم است که عده‌ای رمز کودتای خود کردند و مشتشان با حمایت از توهین کنندگان به عاشورای حسینی باز شد.  
 
رسایی ادامه داد: ۹ دی روزی است که وقتی مردم دیدند ۸ ماه رهبر معظم انقلاب به عنوان سمبل اسلامیت در برابر باج خواهی پیر مست قدرت کوتاه نیامدند و از آراء مردم به عنوان حق الناس حمایت و حفاظت کردند و مردم ایران به میدان آمدند و با حضور میلیونی خود به عنوان سمبل جمهوریت از ولایت و اسلامیت دفاع کردند.  
 
وی با بیان اینکه باید از همه آن‌ها که در خلق حماسه ۹ دی کوشیده‌اند قدردانی کرد، گفت: به ویژه خانواده شهدایی که برای حفاظت از نظام اسلامی و آرای مردم در انتخابات دهم فرزندانشان را تقدیم کردند، ۲۵ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی شد، باید از بسیجیان و نیروی انتظامی که در خیابان‌ها به دست فتنه گران کتک خوردند تا مسجدی دیگر آتش نگیرد، به اموال عمومی تعرض نشود، چادر از سر زنی کشیده نشود تا این‌ها سالم بمانند، تا بعد وقتی کاندیدای دیگری رای آورد، هواداران او بتوانند با آزادی کامل به خیابان‌ها بیایند و شادی کنند.  
 
نماینده مردم تهران تصریح کرد: نظام تحت رهبری فقیه جامع الشرایط یعنی همین، یعنی خون دل خوردن، یعنی به قول شهید آوینی «برای خمینی خون دادن زیباست، ولی برای خامنه‌ای خون دل خوردن زیبا‌تر است»، این یعنی رئیس جمهور محترم باید از همه آن‌ها که در ۹ دی، سالروز ۹ دی را پاس می‌دارند به ویژه صدا و سیما که در خلق حماسه ۹ دی و در این ایام با گزارش‌های خبری خود به ریشه‌های ۹ دی می‌پردازند تشکر کرد.  
 
رسایی همچنین تصریح کرد: باید از آقای روحانی تشکر کرد که روز گذشته با یادآوری ۹ دی اعلام کرد، مردم زمانی که احساس کردند به باور‌ها و ارزش‌های دینی و اعتقادی آنان توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزه اخلاقی و اعتقادی آنان را دارند، به حرکت درآمده و با حضور و اجتماع خودشان به بیگانگان پاسخ درخور دادند.  
 
وی ادامه داد: این یعنی رئیس جمهور هم سران فتنه را بیگانه می‌داند، چون مردم در ۹ دی به سران فتنه پاسخ دادند و البته رهبر معظم انقلاب پس از ماه‌ها تلاش برای بازگرداندن سران فتنه وقتی از جدایی فتنه گران از سران خارجی فتنه ناامید شدند، اعلام کردند که این‌ها دیگر از نظام خارج شدند و گناه نابخشودنی در حق جمهوری اسلامی کردند.

نماینده مردم تهران افزود: این روز‌ها عده‌ای ساده لوح ادعا می‌کنند حصر سران فتنه بدون پشتوانه شرعی و قانونی است، برای مراجع عظام تقلید نسخه می‌پیچند که سکوت نکنید، عجبا از کی تا حالا شما باید تشخیص شرعی و قانونی بودن احکام را بدهید.  
 
وی تصریح کرد: آیا جز این است که حصر سران فتنه با مصوبه شورای عالی امنیت ملی در دوره گذشته و تائید این حکم از سوی شورای عالی امنیت ملی در دوره‌ای است که ریاست آن با آقای روحانی است، آیا جز این است که مصوبات شورای عالی امنیت ملی که به تائید رهبر انقلاب می‌رسد حکم قانون را دارد؟  
 
رسایی اظهار داشت: گفته می‌شود سران فتنه تریبونی در اختیار ندارند، آیا جز این است که سران فتنه در ۱۷ بیانیه‌ای که صادر کردند، حتی یک استدلال در خصوص ادعای خود ارائه ندادند، کدام نظام را سراغ دارید که تریبون در اختیار دشمنان خود قرار دهد؟  
 
نماینده مردم تهران ادامه داد: راستی بعد از اقامه نمازجمعه روشنگرانه و منصفانه رهبر انقلاب در ۲۹ خرداد توقع این بود که همه و آنهایی که ادعای حضور در خیمه نظام را دارند به قانون و تدبیر رهبری تن دهند، اما لجاجت، خودبینی و قدرت طلبی عده‌ای را کر و کور کرد و اجازه نداد تا از باتلاقی که گرفتار شده بودند، بیرون بیایند و هرچه بیشتر دست و پا زدند، بیشتر در باتلاق همصدایی و همسویی با دشمنان ما فرو رفتند.  
 
رسایی اظهار داشت: این جماعت با استناد به گذشته خود خط امام بودن را به رخ کشیدند، اما هرگز به این سوال پاسخ ندادند که این چه خط امامی است که دشمنان امام از آن پشتیبانی می‌کنند، این چه خط امامی بود که منافقین ملعون، سلطنت طلبان طاغوت، رژیم نامشروع صهیونیستی، رسانه‌های بیگانه، کفر، استکبار و گروهک تروریستی ریگی از آن حمایت می‌کردند.  
 
نماینده مردم تهران با بیان اینکه یک ماه بعد خطیبی دیگر به نماز جمعه رفت و خطبه‌هایی که دشمنان نمازجمعه تشنه شنیدن آن بودند را ایراد کرد، ادامه داد: خطیب نمازجمعه ۲۸ تیرماه ۸۸ در حالی به نمازجمعه رفت که رسانه‌های معاندی که ۳۰ سال به نماز جمعه فحش می‌دادند، هواداران خود را به حضور در نمازجمعه دعوت کردند، جالب است بدانید برای اولین بار رسانه‌های بیگانه آموزش نماز جمعه دادند، با این همه وقتی خطیب جمعه خطبه‌های دشمن شادکنش را ایراد کرد، جماعتی از ذوق زدگی به جای اقامه نماز کف و سوت زدند، دختر و پسر دست در دست همه نماز خواندند، برخی با کفش نماز خواندند، این آخرین نمازجمعه‌ای بود که توسط این خطیب ایراد شد اما او بازهم عبرت نگرفت.  
 
رسایی ادامه داد: وی بعد از این خطبه‌های ۱۸۰ درجه‌ای برخلاف خطبه‌های نمازجمعه رهبر انقلاب، بار‌ها و بار‌ها از قرابت خود با رهبر انقلاب سخن گفت و تائید کرد که فصل الخطاب ولایت فقیه است ولی راه برون رفت از مشکلات خطبه‌های نمازجمعه من است و این یعنی ولی دوم ولی فقیه او بود نه ولی فقیه اول.  
 
وی در ادامه خطاب به خالقین ۹ دی و نمایندگان گفت: بدانید پروژه دشمن از این پس براندازی جمهوری اسلامی نیست، بلکه آن‌ها از این پس به دنبال بازگرداندن کسانی هستند که شعار علاقه به جمهوری اسلامی و حمایت از جمهوری اسلامی را سر می‌دهند، اما اعتقادی به ولایت فقیه ندارند.  
 
وی با بیان اینکه مشکل استکبار با ساختار جمهوری اسلامی نیست، تصریح کرد: پاکستان، کشوری است که هم جمهوری اسلامی است و هم بمب اتم دارد اما نه تهدید می‌شود و نه تحریم، مشکل آن‌ها ولایت فقیه است و برای فتنه گران از این پس این است که در زبان بگویند ولایت فقیه تا این مرحله را رد کنند و خودشان را به گلوگاه مجلس برسانند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رسایی ، نماینده ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.