سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ عضو شورای شهر:

عدم اقدام موثر در افزایش نسل

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: نمایندگان مجلس در صدد ارائه طرح‌های تشویقی برای افزایش نسل برآمدند، اما اقدام قابل توجهی که نشان از افزایش نسل باشد به چشم نمی‌خورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سیدمهدی مقیمی در نطق پیش از دستور خود در سی‌ و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پیرشدن جمعیت ایران اشاره کرد و گفت: در همین راستا نمایندگان مجلس در صدد ارائه طرح‌های تشویقی برای افزایش نسل برآمدند اما متاسفانه اقدام قابل توجهی که نشان از افزایش نسل باشد به چشم نمی‌خورد.

وی افزود: تاکنون قانونی که بتواند موانع ازدواج را بردارد، مشکل شغل جوانان را رفع کند و افزایش نسل را سامان دهد تصویب نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با ابراز امیدواری برای ازدواج‌های آسان و افزایش جمعیت و پیشگیری از پیر شدن جمعیت تاکید کرد: البته تا آن زمان باید برای کسانی که جور دیگران را کشیده‌اند چاره‌ای بیندیشیم.

وی با بیان اینکه آقای فاضل از شهروندان قمی است که پس از اینکه چند سال از تولد نخستین فرزندش می‌گذشت صاحب چهار فرزند شد، خاطرنشان کرد: این شخص انتظار داشت نهاد‌های حمایتی و دولتمردان شهر قم به یاری‌ وی بشتابند تا با آرامش نسبت به تربیت پنج فرزند عزیزش مشغول باشد.

مقیمی با اشاره به اینکه در شش ماه اخیر فقط سازمان بهزیستی 2 میلیون تومان کمک نقدی و سازمان آموزش و پرورش نیز در همین حد به یاری این خانواده شتافته‌اند، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون به تقاضای این پدر توجهی نشده است.

وی با بیان اینکه این پدر هر از چندگاهی با یک پیامک دل من را خون می‌کند، یادآور شد: این پدر در پیامکی گفته است هر چهار فرزندم در بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی بستری هستند و تقاضای دعا برای شفای ایشان دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این پدر از بی‌مهری مسئولین ارشد قم گله‌مند است، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک شهروند و یک عضو شورای اسلامی و از سر دلسوزی و تعهدی که نسبت به همشهریان گرفتارم دارم تقاضا می‌کنم شورای اسلامی از شهردار که قلبی رئوف دارد و خود خیری نام‌آور است بخواهند با این پدر دردمند تماس حاصل کنند و حداقل برای خانه‌دار شدن وی اقدامی خداپسندانه به عمل آورد.

محمود مسگری عضو کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسامی شهر قم و مدیرعامل مجمع خیرین سلامت قول مساعدت و پیگیری در بحث درمان این کودکان را داد.

یادآور می‌شود علاقمندان به کمک به این خانواده گرفتار می‌توانند با خبرگزاری فارس دفتر قم تماس حاصل کنند تا هماهنگی‌های لازم انجام شود./س

برچسب ها: قم ، عدم ، اقدام ، موثر ، نسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.