سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

تولید 50 کیلو زعفران در استان لرستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از تولید 50 کیلو زعفران در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ دادگر سطح زیرکشت زعفرانرا در استان 100 هکتار برشمرد و گفت: این میزان به‎صورت پراکنده انجام شده و دقیقاً نمی‎توان نقطه مشترکی برای کشت زعفران استان اعلام کرد.
وی میزان تولید زعفران استان را 50 کیلو برشمرد و تصریح کرد: الان در تولید پیاز زعفران به مرز خودکفایی رسیده‎ایم که این نقطه مثبت در کشاورزی لرستان محسوب می‎شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: لرستان خاستگاه زعفران بوده و اسنادی دال بر تأیید این موضوع نیز وجود دارد
وی با بیان اینکه کشت زعفران طی چند سال گذشته در لرستان آغاز شده از برنامه‎ریزی‎های این سازمان در استان جهت افزایش آن خبر داد و افزود: زعفران کشت کم‎توقعی نسبت به آب بوده و به‎راحتی می‎توان سطح بسیار وسیعی از اراضی کشاورزی استان را به آن اختصاص داد.
دادگر ادامه داد: کشت زعفران به‎عنوان محصولی سودده و اقتصادی در استان با همکاری مرکز تحقیقات و معاونت تولیدات گیاهی این سازمان انجام شده است.
وی با اشاره به برخی ویژگی‎های زعفران استان که باعث برتری آن نسبت به تولید این محصول در استان‎های دیگر شده، اضافه کرد: رنگ‎دهی زعفران استان 277 واحد بوده که این رقم در کشور 220 است؛ عطردهی استان 33 واحد و کشور 22، طعم 100 و کشور 85 و... است./س
انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، زعفران ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.