سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

آسیب‌های روانی و اجتماعی جوانان باید توسط خانواده شناسایی و کنترل شوند

قاضی‌زاده هاشمی گفت: آسیب‌های روانی و اجتماعی جوانان باید توسط خانواده شناسایی و کنترل شوند. خانواده‌ها به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی باید بتوانند آسیب‌های پیرامون جوان خود را تشخیص دهند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان سید‌امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: جوانان قشری جدا از سایر افراد جامعه نیستند و آسیب هم یک باره وارد زندگی اجتماعی افراد نمی شود بلکه به مرور در جامعه ورود پیدا می کند. خانواده باید آسیب های اجتماعی و روانی جوان خود را تشخیص داده و آنها را کنترل و برطرف کند. سایر نهادهای اجتماعی و فرهنگی هم باید برای رفع مشکلات جوانان و ریشه کن نمودن آسیب های فضاهای اجتماعی بخصوص فضای مجازی اقدام کنند.

وی با اشاره به آسیبی که در فضاهای مجازی برای جوانان وجود دارد اظهار داشت: تمامی آسیب های اجتماعی خواسته و ناخواسته در جوان ایجاد اشتیاق می کند و جوان برای انجام آنها شوق دارد. در فضای مجازی نیز این امر بستگی به خواسته و میل جوان دارد که به سمت استفاده درست یا سوء استفاده از این فضا برود.

نماینده  مشهد و کلات تصریح کرد:  افزایش مهارت استفاده درست از فضاهای مجازی از همان ابتدا باید به جوانان آموزش داده شود تا بعدها افراد دچار مشکلات مختلف روحی، جسمی و روانی نشوند.

قاضی‌زاده‌ هاشمی با تاکید بر نقش مهارت آموزی به افراد پیش از رسیدن به سن جوانی خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم توان انتخاب درست و نادرست را در جوانان افزایش دهیم. نسل جوان ما باید آگاهانه حرکت کنند و آنقدر قوی باشند که بتوانند به تشخیص خوب از بد و اقدام درست بپردازند. این امر البته با آموزش و توانمندسازی افراد قبل از رسیدن به سن بلوغ و دوران جوانی امکان پذیر است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ورزش ، روانی ، اجتماعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.