سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کهگيلويه و بويراحمد/

شیوه ابتلاء به بیماری ایدز در حال تغییر است

مسئول واحد بیماری‌های شهرستان بویراحمد گفت: شیوه ابتلاء به بیماری ایدز در حال تغییر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،ابراهیم رستمی، در این باره گفت: تاتو، خالکوبی، رفتارهای پرخطر، اعتیاد تزریقی، همسران زندانیان، پرسنل مراکز بهداشتی و کسانی که سابقه دندانپزشکی غیربهداشتی دارند در معرض ابتلاء به بیماری پرخطر ایدز هستند.

وی ادامه‌داد: درصد شناسایی بیماران مبتلا به ایدز در شهرستان بویراحمد مطلوب نیست چرا که بافت فرهنگی و عدم مراجعه به مراکز مشاوره به دلیل انگ اجتماعی از مهمترین دلائل عدم شناسایی دقیق بیماران مبتلا به ایدز در این شهرستان است.

مسئول واحد بیماری‌های شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: اعتیاد تزریقی مهمترین عامل ابتلا مردم به بیماری ایدز است که نحوه انتقال این بیماری در حال تغییر به سمت تماس جنسی است.

رستمی اضافه کرد: روبوسی، دست‌دادن، همسفر و هم‌اتاقی و سایر رفتارهای عادی فرد باعث انتقال بیماری نمی‌شود و شخصی که به ویروس HIV دچار می‌شود این بیماری تا آخر عمر با او است. ضمن اینکه بیماری ایدز یک بیماری محرمانه است و فرد مبتلا باید اطمینان حاصل کند که اگر بیماری در سیستم بهداشتی ثابت شود به صورت محرمانه خواهد بود.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: جوانان و نوجوانان بیشتر در معرض ابتلاء به این بیماری هستند و با حمایت بیشتر، آنان را از سوق‌دادن به بی بندباری‌های اخلاقی، اعتیاد و خالکوبی دور کنند.

مسئول واحد بیماری‌های شهرستان بویراحمد اضافه کرد: مرکز مشاوره مرکز بهداشت بویراحمد به طور رایگان به افراد خدمات مشاوره‌ای و آزمایش کوتاه‌مدت در طول 10 دقیقه درباره پیشگیری از بیماری ایدز به مردم انجام می‌دهد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: ایدز ، بیماری ، ویروس ، شهرکرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.