سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

لرستان رتبه نخست وقف انتفاعی و منفعتی را به خود اختصاص داد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: استان لرستان در سال جاری با ۷۵ مورد وقف انتفاعی و منفعتی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛ حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز گفت: استان لرستان یک استان ولایی است که همیشه در تمام صحنه‌ها مردم این استان حضوری فعال داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مردم لرستان طی سال جاری 75 مورد وقف انتفاعی و منفعتی انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: با این تعداد وقف استان لرستان در بین استان‌های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام خاکباز یادآور شد: در سطح استان لرستان 1880 موقوفه انتفاعی و منفعتی وجود دارد که از این تعداد 107 موقوفه درآمدزا هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: اداره کلاستان لرستان طی سال جاری طرح‌هایی نظیر طرح آرامش بهاری، طرح سوگواری یاس نبوی، طرح نشاط معنوی، طرح ضیافت الهی، جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی، ویژه برنامه‌های دهه کرامت و ... برگزار کرده است.

خاکباز خاطرنشان کرد: واگذاری موقوفات به سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاری به موقوفات است که ما افراد خیری داریم که در سطح لرستان به عنوان مثال در شهرستان ازنا یک خیر ازنایی 2 میلیارد تومان موقوفه داشته و در شهرستان بروجرد یک خیر بروجردی نیز 4 میلیارد تومان وقف دانش آموزان بی‌بضاعت کرده است.

وی افزود: طی سال جاری اداره کل اوقاف و خیریه لرستان پیشقدم بوده و 6800 قاری قرآن کریم را آموزش داده است.

وی از تغییر و بازسازی امامزاده‌های محمد درب گنبد، امامزاده احمد پلدختر، امامزاده سید پلدختر، امامزاده‌های احمد و محمود نورآباد، امامزاده محمدحسن الیگودرز و ... خبر داد و گفت: امسال بیش از 2 میلیون زائر و گردشگر از امامزاده‌های لرستان بازدید و زیارت کرده‌اند./س
انتهای پیام/
برچسب ها: لرستان ، رتبه ، وقف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.