سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبي براي کمک به انهدام تسليحات شيميايي سوريه کارشناس نظامي اعزام کرد

کره جنوبي يک کارشناس نظامي را به سازمان منع تسليحات شيميايي اعزام کرده است تا در تلاش‌هاي بين‌المللي براي انهدام زرادخانه تسليحات شيميايي سوريه مشارکت داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري يونهاپ، يک منبع دولت کره جنوبي روز دوشنبه اعلام کرد وزارت دفاع اين کشور به تازگي کارشناسي نظامي را به سازمان منع تسليحات شيميايي اعزام کرده است تا در فعاليت هاي مربوط به انهدام تسليحات شيميايي سوريه ايفاي نقش کند. 

سازمان منع تسليحات شيميايي با مشارکت آمريکا و مطابق با قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل که در ماه سپتامبر به تصويب رسيد براي انهدام تسليحات شيميايي سوريه وارد عمل شده است. 

دولت سوريه در ماه اکتبر عمليات تخريب تاسيسات توليد تسليحات شيميايي خود را با نظارت بازرسان سازمان منع تسليحات شيميايي به اتمام رساند و اکنون در مسير انهدام تسليحات شيميايي اين کشور گام نهاده است که احتمالا تا اواخر نيمه نخست سال آينده به پايان خواهد رسيد. 

منابع دولتي در کره جنوبي اعلام کردند کارشناس نظامي اين کشور مسئوليت ارائه برنامه‌هاي جامع و کامل را براي انهدام اين تسليحات بر عهده خواهد داشت و حدود يک ماه در مقر سازمان منع تسليحات شيميايي در لاهه فعاليت خواهد کرد. 

دولت کره جنوبي ابتدا قصد داشت به طور مستقيم در فعاليت هاي سازمان منع تسليحات شيميايي براي بازرسي و انهدام تسليحات شيميايي سوريه از طريق اعزام يک بازرس به اين سازمان مشارکت داشته باشد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.