سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

نخستین کنگره ملی شعر ناله های فرات در شوش برگزار شد

نخستین کنگره ملی شعر ناله های فرات با شرکت شاعرانی از دوازده استان کشور یکشنبه شب در شوش برگزار شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در این کنگره در سخنانی گفت:با توجه به استقبال صورت گرفته ، این کنگره که قبلا به صورت منطقه ای برگزار می شد امسال به صورت ملی در حوزه شعر عاشورایی و دینی برگزار شد.

حجت الاسلام ˈسیدلطف الله سپهرˈ افزود: این کنگره که از لحاظ کمی و کیفی با کاستی هایی همراه بود از سال آینده با کیفیت بهتر اجرا می شود.

وی افزود:در این کنگره بیش از 50 شاعر از دوازه استان کشور شرکت داشتند و 230 اثر به دبیرخانه کنگره ارسال که از این میان 120 اثر به بخش مسابقه راه یافت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت :شش اثر از شاعران استانهای اصفهان ، همدان ،مرکزی وخوزستان به عنوان آثار برتر این کنگره انتخاب و از خالقان این آثار تجلیل شد.

امام جمعه شوش نیز در این کنگره در سخنانی این کنگره را فرصتی برای گسترش شعر عاشورایی بین نسل جوان دانست و گفت:شاعران شرکت کننده در این کنگره عشق و ارادت خود را نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) در قالب شعر بیان کردند.

فرماندار شوش نیز از شعرای این شهرستان به عنوان سرمایه های فرهنگی استان خوزستان نام برد و گفت:شاعران زمینه ساز گسترش و تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه اند.

ˈعبدالرضا سعیدی نیا ˈ بر نقش و اهمیت شعر در تبین معارف عاشورا و انسان سازی تاکید کرد.

ˈحسن حائریˈ مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز بر کیفی سازی این کنگره تاکید کرد.

این کنگره در تالار نیایش شهر شوش و با شرکت شاعران و نویسندگان عاشورایی از سراسر کشور برگزار شد./س
برچسب ها: کنگره ، شعر ، فرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.