سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

عدم اعتقاد به مبارزه، مهم ترین تهدید برای پیشرفت کشور است/ گزینه نظامی، منطق ثابت جهان استکبار

دبیر سابق شورای امنیت ملی گفت: مهم ترین تهدید برای پیشرفت کشور این است که به مبارزه برای رسیدن به حقوق ملت اعتقاد نداشته باشیم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سعید جلیلی در همایش «حماسه بصیرت» در جمع دانشجویان با بیان این مطلب گفت: این که ما فکر کنیم مبارزه برای ما هزینه دارد و پیشرفت کشور ناشی از مبارزات نبوده، در واقع همان چیزی است که دشمن می خواهد.

وی افزود: مسیری که ما در کشور رفته ایم نشان داده ما با مبارزه تنها مقاومت نکردیم بلکه به پیشرفت رسیدیم و در تمام عرصه ها موفقیت های قابل توجهی داشتیم.

جلیلی تصریح کرد: اگر می خواهیم مسیر انقلاب و نظام و دولت را تثبیت کنیم باید بر اساس افق تمدن اسلامی حرکت کنیم. اگر نگاه ما یک نگاه منفعل باشد نمی توانیم دستاوردهای خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به هوشیاری مردم ایران در عرصه های سیاسی کشور گفت: پس از انتخابات 88 و حماسه 9 دی، دشمن وقتی دید با چنین مردم هوشیاری روبرو است متوجه شد باید خود مردم را هدف قرار دهد. این تحریم های فلج کننده یعنی خود مردم هدف تخریب دشمن هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما باید توان و امکانات جمهوریت نظام را در عرصه اقتصاد به صحنه بیاوریم تا چشم طمع دشمن به این مملکت از بین برود. وقتی دشمن روی یک موضوع مثلا اقتصاد تمرکز می کنند یعنی نمی خواهند ملت از حقوق خود برخوردار باشند.

جلیلی با تاکید بر دفاع از حقوق هسته ای گفت: دفاع از حقوق هسته ای یعنی دفاع از همه حقوق ملت ایران. اگر دشمن احساس کند می تواند از راهی همانند انرژی هسته ای به حق ایران تعرض کند، منفذی برای تعرض به سایر حقوق مردم نیز باز می شود.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: باید چرخه سوخت هسته‌ای در کشور وجود داشته باشد که این امر جزو حقوق ما محسوب شده و آمریکا باید بداند که نمی‌تواند برای حقوق ما شرط گذاشته و آن را محدود کند.

جلیلی با تاکید بر اینکه ملت ما از حق هسته‌ای خود دفاع می‌کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در زمینه حق هسته‌ای ایستادگی در برابر زیاده‌طلبی‌های دشمن را مطرح می‌کنند.

وی، مناسبات جهانی شکل گرفته از سوی سلطه طلبان را بر مبنای قدرت دانست و گفت: پس از جنگ جهانی دوم، عده ای از سلطه طلبان آمدند و مناسباتی را در جهان شکل دادند و بر همین اساس برای خود امتیازات و انحصاراتی قائل شدند که هیچ کدام از آن ها بر اساس عدالت و حقیقت نبوده بلکه بر مبنای قدرت بوده است و این نگاه جهان استکبار است.

جلیلی تاکید کرد: استکبار می گوید ما نمی خواهیم شما برخی قدرت ها را داشته باشید و اگر انها را داشته باشید گزینه نظامی روی میز است و این همان منطق ثابت استکبار است.

دبیر سابق شورای امنیت ملی ادامه داد: این منطق تنها رفتار چند سلطه گر زورگو نیست بلکه آنان برای این منطقشان تئوری هایی دارند که همان تئوری ها در حال حاضر در دانشگاه های ما تدریس می شود.

وی یادآور شد: کسانی که در طول تاریخ رفتاری جنایتکارانه داشته اند و با صراحت تمام برای خود امتیاز قائل هستند، امروز به همین منطق های خود شکل تئوریک دادند تا جایی که عده ای در دانشگاه های ما می گویند این تئوری ها خوب هستند و ما باید به همین نقطه برسیم و هم اکنون این تئوری ها به اسم جمهوری و لیبرالیسم و آزادی بیان مطرح می شود.

جلیلی، حماسه 24 خرداد را مهر باطلی برفتنه دانست و گفت: بهترین راه مبارزه با فتنه شفاف سازی است. باید نشان داده شود که چه کسانی دروغ می گویند و با رای مردن مخالف هستند.

وی تصریح کرد: انتخابات اخیر نشان داد که نظام چگونه پاسدار آراء مردم است و رای مردم را حق الناس می داند. حماسه 24 خرداد در واقع مهر باطلی بر فتنه و فتنه گران و بزرگترین مجازات برای انان بود./س

برچسب ها: مبارزه ، کشور ، پیشرفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.