سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

حماسه بزرگ ۹ دی با بصیرت و آگاهی مردم رقم خورد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آگاهی، شناخت، بصیرت و حساسیتی که مردم به اعتقادتشان داشتند سبب شد که دیگر تاب تحمل سرکشی آشوبگران را نداشته باشند و به صورت خود جوش وارد صحنه شده و از مقدساتشان دفاع کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، اسماعیل کوثری با اشاره به زوایای بررسی 9 دی، اظهار کرد: این حماسه ماندگار را از جهت رفتار و عملکرد معاندین با نظام، آشوبگران و هم از نظر موافقین با نظام باید بررسی و نتیجه گیری کرد.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حادثه عاشورای 88 افزود: در سال 88 برخی از افراد داخل کشور با توسل به عناصر خارجی با شعار تقلب در انتخابات پا در توطئه ای شوم گذاشتند که منجر به رقم خوردن حادثه عاشورای 88 شد و با حماسه ماندگار 9 دی فتنه گران از صحنه خیابان برچیده شدند.

وی با بیان بصیرت و آگاهی مردم به عنوان مهمترین عامل شکل گیری 9 دی، تصریح کرد: آگاهی، شناخت، بصیرت و حساسیتی که به اعتقادتشان داشتند سبب شد که دیگر تاب تحمل سرکشی آشوبگران را نداشته باشند و به صورت خود جوش وارد صحنه شوند و از مقدساتشان دفاع کنند.

کوثری تاکید کرد: در روز 9 دی همه مردم با هر گرایش و ظاهری از همه سنین با هم متحد شدند و اجازه ندادند که با اعتقادت آن ها بازی شود و با خودفروختگان که در صدد ضربه زدن به ارزش ها و انقلاب بودند مقابله کردند.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان رأفت اسلامی جمهوری اسلامی ایران در برخورد با فتنه گران، عنوان کرد: موضع جمهوری اسلامی در برخورد با فریب خوردگان و سران فتنه موضعی متفاوت است.

وی با تاکید به محرز بودن جرم سران فتنه، مطرح کرد: جرم سران فتنه چون به قصد براندازی نظام بود بر همه محرز و آشکار است. آن ها در جهت منافع دشمن و ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشش کردند که با توجه به اسناد و مدارک جرم آن ها مشخص است.

کوثری با بیان این که آمریکایی ها بعد از 60 سال به دست داشتن در کودتای 32 اعتراف کردند، گفت: سران فتنه و مدافعانشان هم مانند این مسئله هستند، آن ها در توهم تقلب به سر می برند و شاید زمان زیادی طول بکشد تا سران فتنه و مدافعانشان تخطی خود را بپذیرند./س

برچسب ها: قم ، حماسه ، بزرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.