سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با سالروز زلزله بم مانور زلزله در محله استاد معین انجام شد؛

همزمان با سالروز زلزله بم مانور زلزله در محله استاد معین با حضور شهروندان انجام شد؛

تمرین عملیات امداد به آسیب ‌دیدگان و خردسالان و سالمندان با حضور ماشین‌های پلیس، آتش‌نشانی، اورژانس و هلال احمر برای نجات آسیب دیدگان زلزله فرضی هفت ریشتری در کوچه‌های تنگ و بن‌بست اجرا شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، عباس خسروی مدیریت ستاد بحران منطقه 9 اعلام کرد: امروز هشتم دی ماه همزمان با سالروز زلزله ویرانگر بم عملیات مانوری برگزار شد که از ابتدای شروع مانور حضور نیروهای آموزش‌ دیده متشکل از دوام و جوانان هلال احمر ساکن در محله استاد معین کاملا چشمگیر بود.
 
بنابراین گزارش ساماندهی سازوکارهای دوگانه مدیریت بحران شامل تمرین عملیاتی مهارت افزایی نیروهای آموزش دیده مردمی و هماهنگی بین بخشی سازمان‌های دست اندر کار مدیریت بحران شهری در راستای تحقق اهداف تعیین شده طبق برنامه در این مانور کاملا اجرایی و تحقق یافته است.  
 
وی با تأکید بر حضور به هنگام پلیس، راهنمایی و رانندگی، هلال احمر، اورژانس بیمارستان شریعت رضوی، اداره گاز و اداره برق در این مانور گفت:  مداوای بیماران توسط نیروهای اورژانس و امدادگران دوام و پرسنل هلال احمر جهت درمان و مداوای سرپایی آسیب دیدگان در مارپیچ کوچه‌های تنگ و بن بست با مهارت حرفه‌ای انجام گرفت.
 
بر اساس این گزارش، جانشین مدیر ستاد بحران منطقه 9 در ادامه افزود: همبستگی و انجام وظایف طبق تقسیم کار در آشنایی به عملکرد خدمات رسانی از ویژگی‌های بارز این مانور یک و نیم ساعته زلزله بود به طوری که تسلط نیروهای مردمی دوام بدون سردرگمی و مدیریت رفتاری در حین صحنه‌های غم‌انگیز بحران به طور مستند تمرین و اعمال گردید.
 
عباس خسروی تصریح کرد: نیروهای جوان و داوطلب مردمی هلال احمر با برپایی چادر به اسکان اضطراری آسیب دیدگان‌ پرداختند و در کنار آنها نیروهای امدادگر دوام با نجات آسیب دیدگان زلزله از زیر آوار به مداوای مصدومین می‌پرداختند و سپس با همراهی نیروهای اورژانس مستقر در صحنه، بیماران به بیمارستان شریعت رضوی منتقل می‌شدند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ این مانور زلزله به منظور ارزیابی مهارت‌های حرفه‌ای نیروهای داوطلب مردمی به همراه انسجام رفتاری سازمان‌های همکار خدمات رسان برگزار شده است و از سوی دیگر هماهنگی نیروهای بین بخشی و سازمان‌های همکار و خدمات رسان در مدیریت بحران شهری نیز از دستاوردهای دیگر این مانور زلزله بود که بیانگر حضور موثر و ساماندهی رفتار کارآمد امداد و نجات به ازای وظایف سازمانی بود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.