سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

غنی‌سازی را متوقف نمی‌کنیم / خطوط قرمز در مذاکرات حفظ حقوق مردم است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما غنی‌سازی اورانیوم را به میزان مورد نیاز متوقف نمی‌کنیم بلکه معتقدیم در این کار باید با جدیت بیشتر عمل کرد.

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ما هرگز از برنامه‌های هسته‌ای تعریف شده بر اساس ضوابط بین‌المللی و آژانس عدول نکردیم به طوری که غنی‌سازی 3.5 تا 5 درصد برای تولید سوخت و 20 درصد را برای تولید رادیو‌دارو و راکتور تحقیقاتی تهران حفظ کردیم و هرگز حاضر نیستیم از این حق و حقوق مسلم عقب‌نشینی کنیم.

وی گفت: تیم مذاکره ‌کننده با مشورت و همفکری نمایندگان مجلس و همچنین تدبیر و جمع‌بندی شورای عالی امنیت ملی کارها را جلو می‌برد و خط قرمز را که همان دفاع از حق و حقوق این ملت است هرگز زیر پا نمی‌گذارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: ما احتیاجی به اصرار و پافشاری برای رفع تحریم‌ها نداریم اما معتقدیم رفع تحریم‌ها به سود خود غربی‌ها است و در این زمینه ما بر مبنا و موازین قانونی و حقیقی خود عمل می‌کنیم و ذره‌ای نیز از خط و خطوطی که تعریف کرده‌ایم، عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

حقیقت‌پور با بیان اینکه عمده پیگیری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این روزها صرف مذاکرات هسته‌ای و توافقنامه ژنو شده است، گفت: قدم‌های مثبت و سازنده‌ای در حل مسائل و مشکلات پیش آمده با گروه 1+5 انجام شده و بعد از 12 سال ما از موضع قدرت و صلابت با گروه 1+5 مذاکره می‌کنیم و امیدواریم در نهایت نیز به یک جمع‌بندی نهایی برسیم.

وی تاکید کرد‌: انتظار این است که با توافق نهایی و بر مبنای عقلانیت حق و حقوق هسته‌ای ملت ایران حفظ شود و موانع پیش آمده نیز به صورت قانونی برطرف شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خط و خطوط قرمز تیم مذاکره‌کننده را دفاع از منافع ملت و مصالح نظام بیان کرد و افزود: ما بر این مذاکرات و توافقات انجام شده نظارت دقیق داریم و معتقدیم با نگاه کارشناسی و نظرات سازنده می‌توان به گروه مذاکره‌کننده کمک کرد تا اهداف واقعی را دنبال کند.

حقیقت‌پور بیان داشت: ما در مذاکرات به صورت شفاف و روشن دیدگاه‌های نظام و منافع ملی را تبیین کردیم و هرگز حاضر نیستیم غنی‌سازی در بیرون از خاک کشور و با هدف فرسایشی کردن این کار صورت گیرد بلکه ما غنی‌سازی را در داخل کشور آن هم با معیار و محک مناسب و قانونمند دنبال می‌کنیم و حاضر نیستیم زیر بار خواسته نامشروع غربی‌ها برویم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: در بررسی بودجه سال 93 نیز تلاش بر این است تا از حق و حقوق این وزارتخانه دفاع کرده و نسبت به حمایت همه‌جانبه از آنها تلاش‌ها و پیگیری‌های جدی را انجام دهیم/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، توقف ، غنی ، سازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.