سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افضلی‌فرد در جمع خبرنگاران؛

پرونده بدهی نفتی بابک زنجانی مفتوح است

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به جعلی بودن اسناد پرداخت بدهی بابک زنجانی به بانک مرکزی گفت: آقای سیف گفتند تاکنون مستندات قوی دال بر پرداخت بدهی بابک زنجانی ندیدم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، به موضوع جعلی بودن اسناد پرداخت بدهی بابک زنجانی به بانک مرکزی گفت: بابک زنجانی یا هر فرد دیگری برای کمیسیون اصل 90 تفاوتی ندارد و هرکس در هر موقعیتی و هر مقامی که باشد باید بدهی خود به ملت و مردم را پرداخت کند که آقای زنجانی نیز از این موضوع مستثنی نیست.  
 
وی افزود: موضوعی که قبلا گفتیم مبنی بر بدهی بابک زنجانی به بانک مرکزی براساس گفته‌های بانک مرکزی بود همچنین در رابطه با تناقض گویی‌های موجود با وی رئیس کل بانک مرکزی روز پنجشنبه هفته گذشته جلسه‌ای داشت که در این جلسه از وی گله کردم که نباید این گزارشات متناقض وجود داشته باشد.  
 
سخنگوی کمیسیون اصل 90 ادامه داد: قرار بر این شد اگر قرار است خبری در این باره مطرح شود، آن را از مسئولان رده ۲ یا ۳ پیگیری نکنیم بلکه خبر‌ها صرفا از طریق آقای سیف پیگیری شود. آقای سیف هم گفتند تاکنون مستندات قوی دال بر پرداخت بدهی بابک زنجانی ندیدم.  
 
وی ادامه داد: برای روشن شدن موضوع روز گذشته جلسه‌ای با آقای گودرزی معاون بانک مرکزی داشتیم که البته روزهای آینده نیز جلسات این چنینی خواهیم داشت.  
 
افضلی فرد با بیان اینکه پرونده پرداخت بدهی نفتی بابک زنجانی مفتوح است، اظهار داشت: جلسات مربوط به پرداخت این بدهی همچنان ادامه خواهد داشت تا دلایل تناقض گویی‌ها و تفاوت در اظهارنظر‌ها مشخص شود و پس از استماع نظر مسئولان بانک مرکزی و اسناد بانک مرکزی به صورت مستند در این رابطه اظهارنظر خواهیم کرد.  
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا آقای سیف واریز پول به وزارت نفت را تائید کردند یا خیر، اظهار داشت: آقای سیف گفت تاکنون پولی به حساب نیامده است.  
 
وی ادامه داد: من در گفتگوی خود با آقای سیف به این نکته اشاره کردم که چرا اظهارنظر‌ها یکسان نیست فردی حرف می‌زند و ما به سخنان آن فرد عنوان مسئول بانک مرکزی استناد می‌کنیم و سپس شما‌‌ همان سخن را تکذیب می‌کنید.  
 
نماینده اردبیل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا جعلی بودن اسناد به تائید کمیسیون اصل ۹۰ رسیده است یا خیر گفت: تمام موارد در جلسات کمیسیون بررسی خواهد شد چرا که برخی از دوستان مدعی هستند که این پول‌ها فرایند لازم را طی و به حساب واریز شده است و برخی‌ها اعلام می‌کنند بعد‌ها متوجه جعلی بودن اسناد شده‌اند، بنابراین موضوع را پیگری خواهیم کرد تا وضعیت مشخص شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: سخنگو ، پارلمانی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.