سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مخالفان دولت اوکراين در كيف

همزمان با خشم عمومی در اوکراین از ضرب و جرح خشونت آمیز یک گزارشگر مخالف دولت که گزارشی درباره سبک زندگی مجلل ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور و اعضای حزب حاکم منتشر کرده بود، مخالفان امروز (یکشنبه) قصد دارند بار دیگر تظاهرات کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ مخالفان خشمگین همچنین قرار است امروز با دهها خودرو به سمت محل اقامت یانوکوویچ حرکت کنند که در حاشیه رودخانه دنیپرو واقع است و به شدت از آن محافظت می شود. تتیانا چورنوول در گزارش خود اعلام کرده است یانوکوویچ منطقه مژیگیریا را که خانه اش در آن واقع است به طور غیرقانونی تحت تملک خود درآورده است. 

به موجب گزارش ها، افراد ناشناس سه شنبه شب هفته پیش چورنوول را به زور از خودرویش بیرون کشیدند و مورد ضرب و جرح قرار دادند. وی از جمله افرادی است که از زمان چشم پوشی یانوکوویچ از امضای توافق تاریخی با اتحادیه اروپا برای حفظ روابط نزدیک تر با روسیه در ماه گذشته به موج اعتراضات علیه دولت پیوسته است.  انتشار تصاویر چهره خونین و ورم کرده چورنوول موجب تشدید اعتراضات ضددولتی شد که نخست صدها هزار نفر را به میدان استقلال کی یف کشانده بود. 

آرسنی یاتسنیوک، رهبر مخالفان اوکراین وابسته به حزب یولیا تیموشنکو، نخست وزیر پیشین این کشور گفت ضرب و جرح چورنوول نشان می دهد مقامات آماده اتخاذ تدابیر شدید علیه رقبای خود هستند. وی با درخواست تشدید اعتراضات ضددولتی گفت : « ما می خواهیم روز یکشنبه یک تجمع سیاسی برگزاری کنیم . ابتدا به محل اقامت رئیس جمهور خواهیم رفت و سپس از آنجا به محل اقامت رئیس پارلمان و بعد به سمت محل اقامت نخست وزیر حرکت خواهیم کرد. ما سه خواسته اساسی داریم: آ‍زادی معترضان بیگناه، زندانی کردن تبهکاران و برکناری دولت.» 

انتهاي پيام / 
برچسب ها: اوکراین ، تظاهرات ، دولت ، مخالف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.