سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک /

تحقیقات گل هفت سایت کشوربه پژوهشکده ملی محلات واگذار شد

رییس پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات گفت: تحقیقات گل و گیاهان زینتی هفت سایت کشور به پژوهشکده ملی گل محلات واگذار شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، نجف آبادی ا افزود: با ارتقا پژوهشکده گل محلات، هفت سایت علمی پژوهشی گل کشور در شهرهای لاهیجان، تنکابن، جیرفت، کهنوج، اصفهان،دزفول و ورامین از نظر پشتیبانی علمی زیر نظر این پژوهشکده فعالیت مس کنند.
وی اظهار داشت: پشتیبانی فنی و مالی و همچنین تصویب و اجرای طرح های تحقیقاتی از جمله وظایفی است که این پژوهشکده بعد از ارتقا انجام می دهد.
رییس پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات گفت: اخذ ردیف بودجه مستقل و افزایش نیروی انسانی متخصص توسط سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی از امتیازات ایجاد پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در این شهرستان است.
مدرس نجف آبادی همچنین کشت بافت گیاهان زینتی، کنترل آفات، بیماریها و علف های هرز، اصلاح و تولید ارقام جدید گیاهی، فیزیولوژی پس از برداشت و افزایش طول عمر گیاهان زینتی را از دیگر فعالیت های این پژوهشکده عنوان کرد.
وی یادآور شد: ایستگاه ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات شامل بخش های اصلاح، تکثیر و پرورش، گیاه پزشکی، تحقیقات خاک و آب، بیوتکنولوژی، عرضه، نگهداری و محیط های تولید، تحقیقات اقتصاد و بازاریابی در سال 1375 راه اندازی شده است./س

برچسب ها: گل ، محلات ، تحقیقات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.