سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بير جند/

احیاء 13 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی در طرح بین المللی ترسیب کربن

با گذشت 10 سال از اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی 13 هزار هکتار از اراضی این استان کویری احیاء شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مدیر کل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت : این اراضی با کاشت انواع بوته های گیاهی احیاء شده است.

شریفی افزود : با اجرای این طرح همچنین برای هزار و 270 خانوار روستایی در 41 روستا ، مشاغلی نظیر پرورش دام و طیور، قالی بافی، گلیم بافی و بافت تابلو فرش راه اندازی شده است .

دیروز دهمین سالگرد اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در اراضی شهرستان سربیشه خراسان جنوبی بود که به همین مناسبت معاون وزیر جهاد کشاورزی از این طرح بازدید کرد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از این طرح گفت : اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن برای اولین بار در کشور سال 1382 با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، بیابان زدایی و توانمند سازی جوامع محلی در روستاهای شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی آغاز شده است .

جلالی در بازدید از طرح بین المللی ترسیب کربن در روستاهای گزدز، کسراب و چاه شماره یک سربیشه افزود : این طرح پس از خراسان جنوبی تعمیم داده شده و هم اکنون در 6 استان دیگر شامل خراسان رضوی ، کرمان ، فارس ، مرکزی ، البرز و تهران در حال اجراست .

وی طرح ترسیب کربن را یک طرح نجات بخش برای حفظ پوشش گیاهی و منابع طبیعی دانست که افق جدیدی برای توسعه روستایی در کشور ترسیم می کند ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.