سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

غیر فعال بودن 65 درصد معادن در استان اردبیل

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از 7 هزار و 600 معدن در سطح کشور 5 هزار و 400 معدن فعال است ولی در استان اردبیل از 165معدن 105 معدن تعطیل است که این آمار نشان می‌دهد 65 درصد معادن نیز در استان اردبیل غیرفعال هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جعفر سرقینی دیروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: خدابخش یک نیروی سیاسی و هم یک نیروی مدیریتی بسیار قوی است که با روی کار آمدن وی با سمت استانداری اردبیل جای امیدواری دارد که استان اردبیل روز به روز شاهد پیشرفت‌های بیش از پیش باشد.

وی گفت: در حوزه صنعت 35 درصد تولید ناخالص ملی متعلق به حوزه صنعت، معدن و تجارت است که این امر نشان از این است که این بخش یک حوزه بسیار بزرگ در صنعت کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: رشد اقتصادی کشور در چند سال گذشته منفی بوده است و ما تلاش می‌کنیم که اولین کارمان این باشد تا رشد کشور را مثبت کرده و طبیعتاً فعالیت‌های بخش صنعت، معدن و تجارت در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

سرقینی گفت: محور فعالیت وزارتخانه صنعت و معدن، بخش خصوصی است و از سال 77 با تصویب قانون معادن جدید که از آن روز به بعد بخش خصوصی در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است روند رو به رشد و مطلوبی را داشته است.

این مسئول تصریح کرد: از زمان ورود بخش خصوصی به حوزه صنعت، تولید صنایع و معادن از 100 میلیون تن به 400 میلیون تن رسیده است که این عدد رشد چهار برابری را بعد از ورود بخش خصوصی به این حوزه نشان می‌دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: مسئولان باید به اکتشاف بها دهند و بتوانند معادن مهم را شناسایی کرده و موجب افزایش تولید ناخالص ملی شوند.کل فعالیت‌های معدنی فقط 7 درصد وسعت کشور را فرا‌گرفته است که این رقم بسیار کم است و ما سعی خواهیم کرد که مشکل بهره‌برداران را حل کنیم و در این راه باید زدودن مقررات دست و پاگیر به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی مورد توجه قرار گیرد.

سرقینی ادامه داد: از 7 هزار و 600 معدن در سطح کشور 5 هزار و 400 معدن فعال است ولی در استان اردبیل از 165 معدن 105 معدن تعطیل است که این آمار نشان می‌دهد 65 درصد معادن استان اردبیل غیرفعال هستند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، غیر ، فعال ، بودن ، معادن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.