سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

دولت از نظرات فرهیختگان جوان کشور استفاده کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی گفت: دولت تدبیر و امید از نظرات فرهیختگان جوان کشور استفاده کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه محمدباقر محسنی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد خوی اظهار داشت: پس از سقوط حکومت رضاشاه، فضایی بازتر برای فعالیت‌های سیاسی در بین دانشجویان دانشگاه‌ها ایجاد شد و این فضا در بین دانشجویان دانشگاه تهران که آن زمان تنها موسسه مدرن آموزش عالی بود افزایش چشمگیری داشت، تظاهرات و اعتصاب‌های پراکنده‌ای در پاییز همان سال در بازار و دانشگاه تهران در اعتراض به محاکمه مصدق که پس از کودتای شوم پایه‌ریزی می‌شد برگزار می‌شود.

وی افزود: قرار بود ریچارد نیکسون نائب رئیس وقت آمریکا برای دیدار رسمی به ایران بیاید همین موضوع بهانه لازم را برای اعتراضات فراهم کرد و دانشجویان فعال به سخنرانی در کلاس‌ها پرداختند و ناآرامی‌ها تمام محوطه دانشگاه را فراگرفته بود که دولت وقت تصمیم به سرکوب گرفت و سربازان و نیروهای ارتش به دانشگاه و کلاس‌های درس هجوم بردند و در دانشکده فنی شروع به تیراندازی کردند که سبب به شهادت رسیدن جوانانی پرشور چون احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا شد.

محسنی ادامه داد: این روز توسط کنفدراسیون دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور که مخالف رژیم شاهنشاهی بودند روز دانشجو نامیده شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی خاطرنشان کرد: روز دانشجو یعنی اینکه دانشجو احساس وظیفه کند و در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، حمایت از سازندگی و ارزش‌های مادی و معنوی در تمام مقاطع از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی تصریح کرد: در راستای گام نهادن به مراحل توسعه علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور، دانشجویان از هیچ کوششی دریغ نکنند و در حمایت از ولایت‌مداری و قانونمداری با ادبیاتی وزین به تحلیل شرایط روز در جامعه بپردازند.

محسنی‌ گفت: از مسولان دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود که با اعتماد به این فرهیختگان جوان، در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کشور از نظرات تاثیرگذار افراد استفاده کنند چرا که بی شک فردای بهتر ایران متعلق به دانشجویان هوشیار خواهد بود./س

برچسب ها: کشور ، آزاد ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.