سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر "دندانهای سالم" می‌خواهید این شغل را انتخاب کنید

دانشمندان پی برده‌اند که برخی مشاغل می‌تواند سبب بهبود سلامت دندان‌ها شود و لزوما این شغل دندانپزشکی نمی‌باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پزشکان به تازگی پی به رابطهٔ جالبی بین تنبلی و بروز بیماریهای لثه و دهان و دندان در مردان میانسال دست یافته‌اند.

گفتنی است، مردانی که به طور منظم ورزش می‌کنند ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر بیماریهای لثه، دهان و دندان قرار می‌گیرند.



بررسی‌ها نشان می‌دهد، عفونت لثه از میزان متوسط تا شدید رابطهٔ مستقیمی با سطح پایین ورزش در مردان در ردهٔ سنی ۴۵ تا ۶۵ سال دارد.

پزشکان به ویژه دریافته‌اند بین مشاغل مختلف مردان کارمند که در دفا‌تر فعالیت می‌کنند بیشترین میزان آسیب‌دیدگی دندان‌ها را دارند.

پزشکان برای بدست آوردن این نتایج شیوهٔ زندگی، مراقبت از دهان و دندان در کنار میزان ساعت ورزش را در ۷۲ فرد داوطلب مورد بررسی قرار داده‌اند.

نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد، مردانی که به حفظ تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند کمتر مواد شیرین و خوراکیهایی مانند شکلات و یا آبنبات مصرف می‌کنند در نتیجه سلامت دندانهای آن‌ها حفظ می‌شود.

مردانی که به طور پیوسته ورزش می‌کنند به طور معمول بیشتر مایعات به ویژه آب مصرف می‌کنند که سبب خنثی شدن PH دهان و در نتیجه آسیب ندیدن دندان‌ها می‌شود.

پزشکان هشدار می‌دهند، که آسیب دیدن دندان‌ها و بیماریهای لثه می‌تواند خطراتی مانند بیماریهای قلبی، حملات قلبی، سکته مغزی را در افراد افزایش دهد.

پزشکان توصیه می‌کنند، آقایان برای حفظ سلامت دندانهای خود حتما به انجام فعالیتهای فیزیکی در طول روز بپردازند.


انتهای پیام/
برچسب ها: دندان ، لثه ، بیماری ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.