سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

مقررات زدایی بزرگ ترین خدمت به کشور است

استاندار اردبیل گفت: بزرگ ترین خدمتی که در حال حاضر می توان به کشور انجام داد مقررات زدایی به معنی حذف قوانین دست و پاگیر بخش تولید می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: طبق ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه اصلاح قوانین مخل تولید که با روی کار آمدن دولت اعتدال آغاز شده باید ادامه یابد که این خود بزرگ ترین کمک در زمینه رونق تولید و حل معضل اشتغال در کشور است.

وی با بیان این که مواردی وجود دارد که در سطح استانی می تواند حل و فصل شود، اضافه کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، حماسه اقتصادی یک حجت شرعی است که در اولویت برنامه های دولت نیز قرار دارد و انصاف این است که در شرایط تحریم و رکود تورمی اگر در این راه قدمی برنمی داریم دست کم خود ایجاد مشکل نکنیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: برخوردهایی با سرمایه گذاران بخش خصوصی دیده می شود که به هیچ وجه در شان ما نیست و از این رو بانک ها و دستگاه های اجرایی باید کمک کنند تا سرمایه گذاران بخش خصوصی راغب شوند به استان ورود کنند تا بتوانیم از شرایط حاکم عبور کنیم.

مجید خدابخش تصریح کرد: در مواردی تسهیلات اعطایی به انحراف رفته اند که البته این سرمایه ها بدون صاحب و غیرقابل ردیابی نبوده و در این زمینه عده ای همکاری داشته اند که باید در این زمینه نیز وارد عمل شویم اما این امر نباید موجب شود تا در کار سرمایه گذاران واقعی خللی ایجاد شود.

وی در ادامه اظهار کرد: استان اردبیل رنج های تاریخی در دل خود نهفته دارد که یکی از آنها نبود واحدهای بزرگ صنعتی احداثی توسط دولت می باشد که در این زمینه به طور کامل محروم هستیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: استان طی سال های گذشته حقوق تامین نشده بسیاری دارد که باید بازیابی شود اگرچه دولت در شرایط کنونی با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است و در کنار این طبق اصل 44 دولت موظف شده به سمت واگذاری موسسات خود به بخش خصوصی حرکت کند.

خدابخش اظهار داشت : با این وجود و با توجه به اینکه بنگاه های متوسط و کوچک استان هم اکنون در حالت تعطیل و نیمه تعطیل قرار دارند، می توانیم با برنامه ریزی مناسب از برکات سرمایه گذاری شرکت های شبه دولتی مانند شستا، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد تعاون ناجا و سپاه بهره مند شویم.

استاندار اردبیل یکی دیگر از مشکلات منطقه را توجه صرف به دو حوزه کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و گفت: در حالی محور فعالیت ها در استان به این دو حوزه اختصاص یافته که در دنیا توسعه و رشد در گرو گسترش بخش صنعت بوده است.

وی افزود : البته که باید این حوزه ها مورد توجه قرار بگیرند ولی حتی بخش کشاورزی هم باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند چرا که تولید صرف محصولات کشاورزی جوابگوی نیازها نیست و تنها در قالب توسعه صنایع تبدیلی است که منطقه می تواند از درآمدهای حاصل از ارزش افزوده بهره مند شود/س.


انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، مقررات ، زدایی ، بخش ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.