سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثير ديالوگ‌هاي ناصحيح در زندگي

برخي از زوجين بعد از مدت كوتاهي به علت گفتگوهاي غلط دچار مشكلاتي از قبيل فكر به جدايي مي‌شوند كه ريشه اين اختلافات گاها مصداق گفت و شنودهاي نادرست است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران موارد گفته شده شخصا گوشه‌اي از اختلافات و ناهنجاري‌هاي زوجين است، كه در خانه‌ها مطرح و بعد از عدم كنترل آن باعث بروز كدورت ونگراني مي‌شود.

رسول كربلائي شيرفرد متخصص روانشناس و روان سنجي در اين باره گفت: گاها مشاهده مي‌شود زوجين بعد از يك يا دو سال زندگي به نوعي از مشكلات و مسائل ناسازگاري مانند عدم برطرف كردن نيازهاي عاطفي، كنترل نكردن پرخاشگري، كم توحهي زوجين به يكديگر، عادي شدن و روزمرگي زندگي، عدم ارتباط صحيح زناشويي، بهانه گيري‌هاي متعدد، احساس بي‌ارزش بودن و يا حتي به جدايي فكر كردن مواجه مي‌شوند.

به گفته اين متخصص روانشناسي و روان سنجي، عمده دليل اين مشكلات در يك سري گفت و شنودهاي ناصحيح در زندگي است.

به گفته رسول كربلائي به اين رفتارها باعث مي‌شود زوجين بيش از اندازه در مورد يكديگر قضاوت كنند و در نتيجه احتمال غلط بودن نظراتشان زياد خواهد شد.

وي افزود: از نتايج ديگر گفت و شنودهاي ناصحيح متهم ساختن و يا مقصر دانستن يكديگر است و در اين صورت ما خود را كمتر مقصر مي‌دانيم و در زندگي مدام به عقب بر مي‌گرديم و اشتباهات يكديگر را تکرار مي‌كنيم.

وي خاطر نشان كرد: در مورد يكديگر كمتر قضاوت نمودن، استفاده از واژه‌هاي مناسب و صحبت كردن در رابطه با مفاهيم و درستي و غلط بودن يك رفتار،‌ يا انجام يك رفتار خاص صحيح را راه حل جلوگيري از بروز اين مسئله دانست.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: زندگی ، زوجین ، پرخاش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.