سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

بافت تاريخي تخريب نمي‌شود/انعکاس تخریب بافت تاریخی در رسانه های خارجی

با اجراي طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) يزد كه با هدف گسترش فضا و احياي بافت تاريخي انجام شد، تخريب چند خانه فرسوده و ويرانه، انعكاس‌ بسياري در رسانه‌هاي مختلف حتي رسانه‌هاي خارجي داشت و همگان نسبت به ويراني بافت تاريخي يزد ابراز نگراني كردند

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) يزد كه در مركز شهر در بافت تاريخي قرار دارد، با تصويب مراجع قانوني و كميسيون ماده پنج در سال 89 و گرفتن مصوبه دولت و اعتبارات دولتي، لازم الاجرا شد اما روند آن به كندي پيش رفت تا اينكه كار از چندي پيش به صورت جدي دنبال شده اما تخريب چند خانه ويرانه و مخروبه كه تنها نامي از بناي تاريخي را يدك مي‌كشد، سبب واكنش هاي شديد برخي رسانه ها شد.

تخريب اين خانه ها اكنون و در زمان ا جراي طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) صورت نگرفته بلكه ويراني اصلي اين بناها، در زمان اوج بي توجهي هاي ميراث فرهنگي به بناهاي تاريخي صورت گرفته است.

نگراني رسانه ها و دوستداران ميراث فرهنگي از يك سو و شائبه و شايعه پراكني هاي عده اي ديگر با هدف خاص از سوي ديگر سبب شده تا مردم منطقه نيز نسبت به اين موضوع تهييج و تحريك شوند بي آنكه اصل ماجرا، آني باشد كه مردم از آن سخن مي گويند.

عده اي از مردم با اجتماعات پي در پي خود مقابل ميراث فرهنگي، شهرداري، امامزاده و ... مطرح مي كنند كه حاضر نيستيم خانه هاي خود را در مقابل رقمي اندك بفروشيم اما در عوض خانه هاي وسيع ما به قبرستان تبديل شود و هر قبر يك متري 30 ميليون تومان به فروش برود.

اين سخنان در حالي از سوي عده اي از مردم مطرح مي شود كه مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد به طور كلي اين موضوع را رد كرده است.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد در جلسه اي كه با عنوان تبيين طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) با حضور خبرنگاران و مسئولان مرتبط با امر برگزار شد، اظهار داشت: هیچ فضایی در طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) یزد به قبرستان تبدیل نمی‌شود./س

برچسب ها: تخریب ، بافت ، تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.