سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیم نگاهی به برترین بازی‌های فصل سرما

هر سال با نزديک شدن به تعطيلات پايان سال ميلادي، بازار بازي‌هاي رايانه‌اي نيز يخ مي‌بندد اما اين وضعيت خيلي زود و در ميانه‌ دي خاتمه مي‌يابد و به سرعت به زمستاني پر حرارت تغيير مي‌کند. زمستان امسال نيز از اين قاعده مستثني نيست.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  امشب قصد داريم نيم نگاهي به عناوين شاخصي که در اين فصل سرد به عرضه گذاشته مي‌شوند، بيندازيم. اولين بازي شاخص براي بازيکنان ويندوزي، Metal Gear Rising: Revengeance است. اين بازي 82 امتيازي پارسال براي اجرا در کنسول‌ها منتشر شد اما عرضه نسخه ويندوزي آن تا زمستان به تعويق افتاد.

19 دي زماني است که ناشر اين بازي براي عرضه آن انتخاب کرده است. Assassin’s Creed Liberation عنواني از مجموعه Assassin’s Creed است که در سال 2012 براي Vita طراحي و عرضه شد اما موفقيت آن سبب شد UbiSoft اين بازي را بهبود داده و براي PS3، Xbox 360 و ويندوز آماده عرضه کند. اين بازي در 24 دي به بازار مي‌آيد. علاقه‌مندان بازي محبوب Might & Magic مي‌توانند در سوم بهمن منتظر Might & Magic X: Legacy باشند.

اين بازي مانند نسخه‌هاي قبلي در سبک نقش‌آفريني ساخته شده و تنها به صورت يک نفره روي ويندوز قابل اجراست. Lightning Returns: Final Fantasy XIII سيزدهمين نسخه از سري اصلي بازي نهايت خيال است که در سبک اکشن – نقش‌آفريني براي اجرا در دو کنسول Xbox 360 و PS3 آماده شده است. نسخه ژاپني اين بازي ماه پيش در ژاپن عرضه شد و عمدتا امتيازاتي بالاتر از 90 دريافت کرد. اين بازي تنها عنواني بود که توانست رکورد Super Mario 3D World را در فروش بشکند و در صدر پرفروش‌ترين نرم‌افزارهاي روز ژاپن قرار گيرد. نسخه انگليسي اين بازي در 22 بهمن به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد. 

بازي متفاوت و بسيار هيجان‌انگيز Plants vs. Zombies: Garden Warfare يک جهش در اين مجموعه محسوب مي‌شود که با بهره‌گيري از يکي از بهترين موتورهاي گرافيکي، هدفي متفاوت را نشانه گرفته است. اين بازي که اين بار سبک شوتر سوم شخص را نيز شامل مي‌شود، در 29 بهمن براي اجرا در ويندوز، Xbox 360 و Xbox One به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد.

Castlevania: Lords of Shadow 2 بازي پرطرفدار و شناخته شده Konami است که در ميان علاقه‌مندان سبک اکشن – ماجرايي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. اين بازي براي اجرا در ويندوز، PS3 و Xbox 360 در 5 اسفند به بازار مي‌آيد. عنوان Thief بازي ساخت Square Enix است که به سبب نمايش‌هاي موفق خود، زير ذره‌بين بازيکنان و منتقدان قرار گرفته است. اين بازي اکشن – پنهانکاري، روايتي مدرن‌تر و متفاوت از کليشه رابين‌هود است اما با اين وجود، بسياري بر اين باورند که Thief يکي از عناوين برتر سال 2014 خواهد بود. اين بازي در 6 اسفند براي اجراي در ويندوز، PS3، PS4، Xbox 360 و Xbox One به عرضه گذاشته خواهد شد.

Titanfall با يکي از موفق‌ترين پيش‌نمايش‌هاي طول تاريخ در E3 2013 از شاخص‌ترين بازي‌هاي 2014 محسوب مي‌شود. سازندگان اين بازي، خالقان مجموعه نداي وظيفه‌اند که پس از اختلافات جنجالي با Activision اينک به صورت مستقل بازي مي‌سازند و Titanfall اولين بازي اين گروه است. اين موضوع به اهميت اين بازي افزوده و آن را در صدر بازي‌هاي مورد توجه در 2014 قرار داده است. اين بازي هيجان‌انگيز در سبک شوتر اول شخص ساخته شده و Xbox 360، Xbox One و ويندوز ميزبان آن هستند. اين بازي در 20 اسفند منتشر مي‌شود.

در همين روز Dark Souls II به بازار خواهد آمد. نسخه اول آن بارها مورد تحسين قرار گرفت و امتيازات عموما بالاي 90 اين بازي، در سال عرضه آن رکورددار بود. عنوان بهترين بازي 2011، بهترين بازي نقش‌آفريني و بهترين بازي کنسولي در همين سال، از افتخارات نسخه اول اين بازي است، حال آن که سازنده اين مجموعه مدعي است Dark Souls II به مراتب از نسخه اول بهتر خواهد بود. اين بازي در 20 اسفند براي اجرا در PS3 و Xbox 360 عرضه مي‌شود اما زمان عرضه نسخه ويندوزي آن مشخص نيست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.