سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دومین کنگره آموزش بیمار؛

بیماران شریک درمانی خود شوند

افزایش آگاهی بیماران در برخورد با بیماری خود مشتری درمان نخواهند بود، بلکه شریک درمانی بیماری خود می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، فاطمه رخشانی، دبیر اجرایی دومین کنگره آموزش بیمار، در نشست مطبوعاتی این کنگره  امروز در جمع خبرنگاران گفت: دومین کنگره آموزش بیمار در جهت ارتقا سلامت افراد جامعه و کاهش  عوارض بعد از بیماری برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: دومین کنگره ملی آموزش از هجدهم تا بیستم دی ماه، با محورهای جایگاه آموزش بیماری در نظام سلامت، استانداردها، مدل‌ها و روش‌های آموزش بیمار، فناوری اطلاعات و آموزش بیمار و تاثیر نقش بیمار در اقتصاد و سلامت و نقش انجمن‌ها در آموزش بیمار و سهم مهارت‌های ارتباطی در آموزش بیمار است.

وی اظهار داشت: از حدود 299 مقاله دریافتی، 191 مقاله در قالب پوستر، 15 سخنرانی و 37 سخنران مدعو خواهیم داشت و علاوه بر این‌ها کارگاه‌های جانبی آموزشی بیمار با رویکرد بیماری های مزمن (دیابت، آسم و آلرژی، پیشگیری از سرطان  ) صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: این همایش با امتیاز بازآموزی و ارائه آخرین دستاورد‌های ارزشمند پژوهشی در جهت افزایش آگاهی بیمار خواهد بود.


سایت جامع آموزش به بیمار در سال آینده

 فاطمه رخشایی، دبیر اجرایی ادامه داد: از آنجایی که نسخه نویسی و دادن خدمات پاراکلینیکی به بیماران در کشورم سوم شده، باید جریان آموزش بیمار اتفاق بیافتد تا پزشکان مراقب سلامت بیماران باشند، تا سلامتی مردم بیشتر پدیدار شود.

وی اظهار داشت: وقتی تعداد پزشک با مردم استاندارد شود و پزشک رابطه موفق آمیزی را با بیمار برقرار کند، تا هزینه‌های درمانی هر فردی به میزانی کاهش پیدا کند.

وی عنوان کرد: آموزش بیمار یک سرمایه گذاری است و برای تشویق و تقویت داده‌های علمی در این زمینه صورت می‌گیرد که ابتدا باید بیمار ارزیابی شود.

وی در پایان گفت: نظام پزشکی ایران آن دسته نظامی است که استانداردهای کافی را دارد و ما برآنیم که آموزش بیمار را در سطح همه شهرها و روستا‌های کشور با همکاری نهادهای مختلف به نتیجه‌ی خوبی برسیم.

وی همچنین از سایت جامع آموزش به بیمار در کشور خبر داد و گفت: این سایت هنوز به طول کامل راه اندازی نشده ست و در تلاشیم که در سال آینده راه اندازی شود.

انتهای پیام/




برچسب ها: بیمار ، فناوری ، آموزش ، کارگاه ، مدل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.