سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معصومه آباد:

مدت زمان معاینه فنی باید بازنگری شود

عضو کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون مدت زمان معاینه فنی نیاز به بازنگری جدی از سوی نمایندگان مجلس دارد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، معصومه آباد عضو کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز از مرکز معاینه فنی بیهقی بازدید کرد.
 
بر اساس این گزارش؛ آباد با اشاره به لزوم نظارت بر مراکز معاینه فنی و پرکردن خلاءهای قانونی در این زمینه اظهار داشت: اگر بر این باور باشیم که شهر یک موجود زنده است و همه ارکانی که در شهر قرار دارند صاحب حیات هستند و به این اصل اعتقاد داشته باشیم هر کدام سهم خود را بر حل معضل آلودگی هوا انجام خواهیم داد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تصریح کرد:‌ ثابت ماندن و بدتر شدن وضعیت زیست محیطی ناشی از عدم تحقق مدیریت یکپارچه شهری است و اگر به تازگی نظام مدیریت یکپارچه محقق نشود همانند امروز تنها به دنبال متهم ردیف اول می‌گردیم و غافل از سهم خود در این میان خواهیم بود.
 
وی افزود: معاینه فنی شریان حیاتی برای کنترل وسیله نقلیه است که می‌تواند به سلامت شهروندان کمک شایانی کند و اگر هزینه‌ها را حساب کنیم هزینه‌‌ای که تحمیل خواهد شد بسیار کمتر از وقتی خواهد بود که برای جلوگیری از خطرات می‌بایست در نظر گرفته شود.
 
آباد در ادامه با اشاره به لزوم بازنگری قانون مدت زمان معاینه فنی بیان داشت: تمام نمایندگان باید به این سوال پاسخ دهند که افزایش مدت زمان معاینه فنی از دو سال به پنج سال با چه دلیل منطقی صورت گرفته و این کار قطعا بسیار غیرکارشناسی انجام شده و این در حالی‌ است که در وضعیت فعلی این اتفاق می‌بایست به صورت برعکس رقم می‌خورده است.
 
وی ادامه داد: متأسفانه هنوز نتوانستنه‌ایم به یک چارچوب منطقی برای تغییر در این قانون برسیم و نکته دیگری که باید به آن توجه داشت کیفیت معاینه فنی است که باید ضمانتی را در قبال برگه معاینه فنی به دریافت کننده آن بدهد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به بخش اقتصادی مراکز معاینه فنی اذعان داشت: در بخش اقتصادی نیز باید دقت داشت که این بخش چه میزان سرمایه گذار را ترغیب خواهد کرد و آیا بخش خصوصی وجدان کاری لازم را در این خصوص خواهد داشت و یا خیر، چراکه این مجوز تنها برای ماشین نخواهد بود بلکه برای کل سرنشینان یک خودرو صادر خواهد شد.
 
وی افزود: کار نظارتی بر این مجموعه باید بیشتر باشد و به استانداردها خود را نزدیک کنیم و این موضوع روی خودروهای سنگین کم‌تر دیده می‌شود و تنها یک مرکز معاینه فنی برای خودروهای سنگین در تهران وجود دارد.
 
آباد خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تهران آمادگی دارد در بحث کارشناسی به کمک مراکز معاینه فنی و با همکاری دستگاه‌ها وارگان‌های ذیربط در حل معضل آلودگی هوا و مراکز معاینه فنی به عنوان یکی از دستگاه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا گام‌های موثری بردارد./
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: معاینه ، فنی ، زمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.