سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام بشار اسد به پاپ فرانسيس

واتيکان امروز اعلام کرد "بشار اسد" رئيس جمهور سوريه به پاپ فرانسيس پيغامي خصوصي داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ واتيکان اعلام کرد هيئتي به سرپرستي "جوزف سويد" از وزراي مشاور سوريه، با اسقف اعظم "پيترو پارولين" و اسقف اعظم "دومينيک مامبرتي" وزير امور خارجه واتيکان در واتيکان سيتي ديدار کرد.

بر اساس این گزارش؛ در بيانيه واتيکان آمده است: "اين هيئت حامل پيغامي از "اسد" براي پدر مقدس بود و به توضيح درباره موضع دولت سوريه پرداخت."

بشار اسد رئيس جمهور اين کشور تاکيد دارد بحران سوريه تنها از طريق گفتگوي ملي ميان سوري ها و تحت يک رهبري سوري قابل حل خواهد بود.

اين اظهارات اسد در نامه اي مکتوب براي پاپ فرانسيس رهبر کاتوليک هاي جهان بيان شد که جوزف سويد يک وزير مشاور اسد روز شنبه در ديدار با پاپ در اختيار وي قرار داد.

در اين نامه با استقبال از موضع پاپ درخصوص بحران سوريه آمده است بحران سوريه بايد بدون مداخله خارجي حل شود و مردم سوريه تنها کساني هستند که مي توانند درباره آينده و رهبري اين کشور از طريق صندوق هاي راي تصميم گيري کنند.

اسد در نامه خود براي پاپ تاکيد کرده است مبارزه با تروريسم عاملي مهم در اجراي هر گونه راه حل سياسي براي بحران سوريه است. در اين نامه همچنين بر عزم دولت سوريه براي حضور در کنفرانس صلح ژنو دو تاکيد شده که قرار است 22 ژانويه برگزار شود.

اسد در نامه خود همچنين تاکيد کرد از بين بردن تروريسم در سوريه مستلزم خودداري کشورهاي حامي گروه هاي تروريستي مسلح در اين کشور از ارسال کمک مالي ، لجستيکي و تسليحاتي براي تروريست هاست.

درگيري هاي داخلي سوريه تا کنون بيش از 100 هزار قرباني بر جا گذاشته است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.