سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"ديلي ژورنال" آمریکا:

سناتورها باید به صلح با ایران فرصت بيشتري بدهند

روزنامه "ديلي ژورنال" آمريكا در يادداشتي از سناتورهاي اين كشور خواست كه به گزينه صلح با ايران فرصت بيشتري بدهند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛‌  در اين يادداشت كه به قلم "نانسي دادز" نوشته شده نويسنده در واكنش به برخي اقدامات و اظهارات بعضي از سناتورهاي تندرو كه برخلاف نص توافقنامه ژنو در تلاشند تحريم هاي جديدي عليه ايران به تصويب برسانند ، از آنها خواسته اجازه بدهند ديپلماسي كار خود را بكند و به صلح با ايران فرصت بيشتري بدهند.

در اين يادداشت آمده است :توافق هسته ای ژنو ميان ایالات متحده و ایران تاریخی است. درست همانطوركه توافقنامه اي كه  به صورت مسالمت آمیز سوریه  را از تسليحات شيميايي خلع سلاح كرد،نشان داد،" دیپلماسی جهان را امن تر مي سازد."

با این وجود ، در 20 دسامبر، همان زماني كه این فصل صلح آغاز شد، سناتور "رابرت منندزاز " نیوجرسی ،  سناتور "کوری بوکر" از نیوجرسی و سناتور "باب کیسی" از پنسیلوانیا ، مشتركا لایحه ای را برای افزایش تحریم ها درنظر گرفتند . این عمل نيت بد آنها را نشان مي دهد و شرایط توافق موقت با ایران را نقض مي كند.

زبیگنیو برژينسكي و برنت اسکوکرافت به عنوان مشاوران سابق امنیت ملی اشاره کرده اند كه " اكنون تحریم های اضافی عليه ايران ... خطر تضعیف و یا حتی از بين بردن مذاکرات را به دنبال دارد. " تخریب دیپلماسی،  پیشرفت بی سابقه ای را كه دیپلمات های ما به دست آورده اند تا مانع جنگ دیگری شوند، مختل مي كند.

این روزنامه آمریکایی در انتها تاکید کرد : اين نويسنده از خوانندگان اين روزنامه خواسته با سناتورهاي مذكور تماس بگيرند و از آنها بخواهند  "به ديپلماسي فرصت بدهند".  نكته جالب اين كه وي حتي شماره تماس كنگره را جهت اطلاع و اقدام خوانندگان ارائه كرده است.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.