سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی وزرات نفت:

نخستین جلسه هم اندیشی نظام جدید "قراردادهای صنعت نفت" اسفندماه برگزار می شود

نخستین جلسه هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت ایران با هدف افزایش مشارکت شرکت های معتبر داخلی و بین المللی در پروژه های نفتی و گازی کشورمان اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سیدمهدی حسینی رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی وزرات نفت و رییس این هم اندیشی افزود: نفت کالای استراتژیکی است که بازیگران و عناصر آن مدام در حال تغییر هستند و ما به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین فعالان این عرصه باید شرایط تعامل خود را با سایر ذینفعان فعالانه و در جهت منافع ملی خود تنظیم کنیم.
 
به گفته حسینی علاوه بر تحریم ها، چارچوب های کنونی قراردادهای نفتی عامل دیگری در سوق دادن پیمانکاران بزرگ نفتی به سوی کشورهای رقیب بویژه در عرصه میادین مشترک بوده است و ضرورت صیانت از انفال ایجاب می کند که همزمان با کاهش دامنه تحریم ها و تمایل شرکت های بزرگ به مشارکت در پروژه های نفت و گاز کشور، چارچوب همکاری مناسبی تعیین و به کار گرفته شود.
 
دبیر کمیته بازنگری قراردادهای نفتی گفت: این کمیته همزمان با دستور وزیر نفت، فعالیت خود را از نیمه مهرماه سال جاری آغاز کرده و گروهی از مدیران با تجربه و فعال صنعت نفت، در کنار اعضایی از کمیسیون انرژی مجلس و سازمان بازرسی کشور فرآیندهای تجدید نظر در قراردادهای نفتی را به قصد حداکثر سازی منافع ملی در قراردادهای آتی صنعت، مدیریت و راهبری می کنند.
 
به گزارش ستاد خبری این نشست، وی ادامه داد: انعطاف پذیری، مشارکت بلندمدت، تضمین منافع طرفین و رویکرد برد – برد، کاهش بروکراسی، شفافیت بیشتر و حداکثر سازی منافع ملی از راهبردهای اصلی کمیته در تغییر چارچوب قراردادها است.
 
وی اظهار داشت: در شرایطی که بخش مهمی از منابع ملی کشور در میادین مشترک قرار دارد، توسعه صیانتی مخازن امری ضروری بوده و قراردادهای بلندمدت نیز می تواند به توسعه فناوری های بومی کمک کند.
 
وی خاطر نشان کرد: اصلاح رویکرد در همکاری های بین المللی یک اضطرار تلقی شده و از این رو به محض تشکیل دولت یازدهم، این کمیته، بازنگری را در قراردادهای نفتی آغاز کرد.
 
رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی ایران پیش تر از برگزاری کنفرانسی با هدف معرفی قرار دادهای جدید بازنگری شده صنعت نفت ایران در لندن در مارس 2014 ( اردیبهشت 93 ) خبر داده بود.
 
شرکت ها و پیمانکاران بخش بالا دستی نفت، ارایه دهندگان خدمات تخصصی در حوزه های حفاری، اکتشاف و توسعه میادین نفتی و گازی و شرکت های دولتی تابعه وزارت نفت مخاطبان اصلی این کنفرانس بین المللی هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: هم اندیشی ، نفت ، قرارداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.