سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير كل ساخت و توسعه راههاي منطقه شمال شرق كشور:

"احداث" و "بهره برداری" از 1200 کیلومتر راه در استان های خراسان و گلستان

مديركل ساخت و توسعه راه‌هاي منطقه شمال شرق كشور گفت: بيش از 1200 كيلومتر راه و بزرگراه در استان‌هاي خراسان رضوي، شمالي، جنوبي و استان گلستان به ارزش بيش از 7 هزار ميليارد ريال در دست احداث و بهره‌برداري است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسن كلهري ضمن اعلام اين خبر افزود: در حال حاضر 18 پروژه به طول 546 كيلومتر به ارزش اعتباري3200 ميليارد ريال در استان خراسان رضوي در حال احداث و بهره‌برداري است.
 
وي ادامه داد: اين پروژه‌ها در قالب 4 محور اصلي شامل باند دوم باغچه- تربت حيدريه- گناباد، باند دوم فيض‌آباد- بجستان- فردوس، راه اصلي مشهد- سرخس و قوچان- بام در دست اقدام، كه مهمترين محور اين استان باند دوم باغچه- تربت‌حيدريه- گناباد است.
 
مديركل ساخت و توسعه راههاي منطقه شمال شرق ضمن با اهميت‌ برشمردن ساخت اين محور عنوان كرد: اين پروژه به طول 236 كيلومتر در گذشته به صورت راه اصلي با ترافيك بسيار سنگين و همچنين سوانح و حوداث جاني و مالي فراواني به جاده مرگ مشهور بوده و در حال حاضر با احداث بيش از 200 كيلومتر از باند دوم آن به صورت چهارخطه با عنوان جاده زيارت شناخته مي‌شود كه حركت زوار ثامن الحجج از سمت جنوب كشور از اين مسير صورت مي‌گيرد. اين محور با پيشرفت فيزيكي بيش از 85 درصد تا پايان سال 1394 تكميل و  به بهره برداري خواهد رسيد.
 
كلهري محور زاهدان-نهبندان- بيرجند- قائن- گناباد را در ادامه ي باند دوم باغچه-تربت حيدريه-گناباد از محورهاي مهم و استراتژيك استان خراسان جنوبي برشمرد و گفت: اين محور از مرز جنوب كشور در بندر چابهار آغاز و به مرز شمال كشور در استان‌هاي خراسان رضوي و شمالي مي‌رسد. 50 كيلومتر از باند دوم اين محور حدفاصل بيرجند- قائن- گناباد به طول 200 كيلومتر امسال به بهره‌برداري رسيده و عمليات اجرايي 75 كيلومتر باقيمانده آن با پيشرفت فيزيكي بيش از 50 درصد در حال انجام است.
 
وي همچنين با اشاره به محورهاي در دست احداث استان خراسان شمالي گفت: تعداد 11 پروژه به طول 352 كيلومتر در قالب دو محور اصلي بزرگراه چهار خطه شيروان- بجنورد- آشخانه- چمن‌بيد- جنگل گلستان و همچنين راه اصلي جاجرم- ميامي- اسفراين- بام در اين استان در حال اجراست و مهمترين بخش اين محور حدفاصل بجنورد تا جنگل گلستان به طول 160 كيلومتر است.
 
براي اولين بار؛  استفاده از بتن غلتكي در روسازي جاده جنگل گلستان
 
كلهري باند شمالي كمربندي بجنورد را از ديگر پروژه هاي به بهره برداري رسيده دانست و افزود: اين محور به طول 20 كيلومتر محل تردد زائران غرب و شمال كشور به سوي حرم مطهر امام رضا (ع) و همچنين مسير ترانزيت كالا از مرزهاي غربي كشور به سرخس و باجگيران است كه هم اكنون زيرعبور قرار گرفته است.
 
مديركل ساخت و توسعه راههاي منطقه شمال شرق  ادامه داد: جاده ويژه جنگل گلستان به طول 17 كيلومتر نيز در مسير ترانزيت گرگان به مشهد عبور زوار حرم امام رضا و ترانزيت كالا را از كشورهاي آسياي ميانه از طريق گمرك سرخس، باجگيران، اينچه برون و اسكله اميرآباد به مبادي ورودي غرب و شرق كشور را ميسر مي‌سازد.
 
وي اين محور را اولين پروژه راهسازي كشور عنوان كرد كه در ساخت روسازي آن از بتن غلتكي(R.C.C.P) استفاده شده است و از لحاظ رعايت ملاحظات زيست محيطي و ايمن سازي محور در محدوده پارك ملي جنگل گلستان از اهميت شايان ذكري برخوردار است.
 
كلهري در خاتمه عنوان كرد: اين اداره كل 43 پروژه به طول 1249 كيلومتر و به ارزش قرارداري بيش از 7 هزار ميليارد ريال در دست احداث و بهره‌برداري دارد و ظرف 4 سال گذشته 19 پروژه به طول 621 كيلومتر در استان‌هاي ذكر شده به بهره‌برداري رسانده است و 3 پروژه ديگر به طول 74 كيلومتر نيز آماده مناقصه دارد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.