سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تناقض گویی های دستگاه قضايي آمريکا درباره اقدامات دستگاه اطلاعاتي

خبرنگار شبکه تلويزيوني فرانس24 در واشنگتن گفت دستگاه قضايي آمريکا به تناقض گويي درباره جاسوسي هاي آژانس امنيت ملي اين کشور روي آورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ فيليپ گاسو خبرنگار اين شبکه افزود در حالي که دادگاهي در واشنگتن مسئله جاسوسي هاي آژانس امنيت ملي آمريکا را مغاير قانون اساسي تشخيص داده بود دادگاهي ديگر در منهتن نيويورک شکايت گروهي مدني از آمريکاييها را از آژانس امنيت ملي وارد ندانست.

اين خبرنگار ادامه داد قضات در شهر نيويورک نگرش متفاوتي درباره مسائل تروريسم در مقايسه با قضات واشنگتن دارند. قاضي لئون حدود ده روز پيش در واشنگتن تصميم گرفته بود جمع آوري  انبوه اطلاعات  کلان از شهروندان  مغاير قانون اساسي است اما يکي از قضات فدرال در نيويورک نظر عکس آن را دارد و مي گويد دستيابي به اين اطلاعات بسيار مهم است و اگر قبل از سوءقصد يازدهم سپتامبر دو هزار و يک چنين اطلاعاتي  در دست بوده از وقوع اين حملات جلوگيري مي شد.

 اين خبرنگار ادامه داد افکار عمومي در آمريکا فعلا مسئله جاسوسي گسترده را پذيرفته اند و عقيده دارند براي تامين امنيت آمريکا بايد آزاديهاي فردي ناديده گرفته شود. اما مشکل باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا، سماجت مطبوعات است. او مي گويد با کارشناسان مسائل اطلاعاتي در اين زمينه گفتگو خواهد کرد تا در سيستم جمع آوري اطلاعات بازنگري شود. بسياري از کارشناسان عقيده دارند تصميمات مهمي گرفته نخواهد شد و فقط مدت زماني که اطلاعات کلان جمع آوري شده نگهداري خواهند شد ، کوتاهتر خواهد شد.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.