سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأمین اعتبار و تکمیل پروژه تالار مرکزی قم از اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: تأمین اعتبار و تکمیل پروژه تالار مرکزی قم به عنوان اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید اخیر سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم امروز در گفت و گویی ضمن اعلام این خبر از عزم جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکمیل پروژه تالار مرکزی خبر داد و گفت: در آخرین بازدید سرپرست طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این تالار قول مساعد جهت تأمین اعتبارات لازم برای این پروژه داده شد.

به گفته اسماعیلی طبا، در این بازدید سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که تکمیل و راه‌اندازی این تالار از اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با بیان این مطلب که بر اساس مصوبه جلسه یکصد و شصتم شورای اسلامی شهر قم در تاریخ 16 آذر سال 83 و موافقتنامه مربوطه بین شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زمینی جهت اجرای پروژه ساخت تالار مرکزی قم در اختیار این اداره کل قرار گرفت، بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه عملاً از سال 88 شروع شد که این بنا در زمینی یه مساحت هفت هزار متر مربع با زیربنای 10 هزار و 500 مترمربع و با اعتبارات ملی و انتخاب مشاور و پیمانکار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احداث شده است.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به عنوان بهره‌بردار نهایی این پروژه خواهد بود، ادامه داد: این اداره کل در طول عملیات ساخت نظارت مستمر بر این کار داشته است، بطوری که اضافه شدن سن تعزیه در محوطه این تالار و همچنین برخی اصلاحات دیگر حاصل پیگیری‌های این اداره کل بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از پیشرفت 82 درصدی پروژه تالار مرکزی شهر قم خبر داد و اضافه کرد: در این پروژه که مراحل پایانی خود را طی می‌کند، تاکنون حدود 9 میلیارد تومان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه شده است.

اسماعیلی طبا اضافه کرد: با قول مساعدی که در بازدید سرپرست طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد، نگرانی و دغدغه‌‌ای در تکمیل این پروژه وجود ندارد.

وی به تکمیل دو سالن آمفی تئاتر این مجموعه اشاره کرد و گفت: با بکارگیری این دو سالن نیازهای جامعه هنری به خصوص در زمینه نمایش تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

این مسئول فرهنگی همچنین استقرار تمامی انجمن‌های هفت گانه هنری در این تالار را از برنامه‌های این اداره کل ذکر کرد و اظهار داشت: کاربری این تالار صرفاً فرهنگی و هنری خوهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان از تصویب اصلاح ساختار اداری اداره کل و نیز در نظر گرفتن نیروی انسانی لازم برای مدیریت این تالار در ساختار ذکر شده خبر داد.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.