سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

نبود سرمایه گذاری‌های کلان اقتصادی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل از سرمایه‌گذاری بزرگ اقتصادی محروم است به طوری که حتی یک شرکت شبه دولتی نیز در این استان نتوانسته است سرمایه‌گذاری انجام دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش امروز در اولین نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند که با مشارکت آحاد مردم در 24 خرداد حماسه سیاسی رقم خورد و دولت روحانی با شعار اعتدال‌گرایی شکل گرفت و با نگاه تدبیر و امید سعی در حل مشکلات مردم دارد.

وی گفت: اکنون نیز موقع خلق حماسه اقتصادی است که در راس این حرکت بهبود معیشت مردم، کاهش بیکاری، افزایش اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری‌ها در اولویت جدی قرار دارد.

رئیس شورای اداری استان همچنین افزود: استان اردبیل از دو جهت استان کم برخوردار است دستگاه‌های دولتی بزرگ با نگاه اقتصادی در استان اردبیل سرمایه‌گذاری نکرده‌اند یا اینکه تعداد آنها محدود است.

خدابخش بیان داشت: در این استان سرمایه‌گذاری‌های عمرانی نیز اتفاق نیفتاده است به طوری که اردبیل در حوزه راه‌های مواصلاتی، احداث اتوبان، راه‌آهن و وضعیت فرودگاهی در شرایط مطلوبی قرار ندارد و از عقب‌ماندگی‌ها رنج می‌برد.

وی به سرمایه‌گذاری ناقص انجام شده نظیر سبلان پارچه و ذوب آهن اشاره کرد و افزود: این واحدها عموماً با مشکلات سرمایه در گردش و عدم مدیریت مطلوب روبرو هستند که قطعاً این امر به دامنه مشکلات دامن زده است.

استاندار اردبیل در ادامه تاکید کرد: این سه وضعیت دست به دست هم داده تا استان اردبیل به لحاظ درآمد متوسط از وضعیت میانگین کشوری پایین باشد و در اشتغال نیز نرخ بیکاری ما بیشتر از نرخ بیکاری کشوری باشد/س.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.