سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير راه و شهرسازي خبر داد:

افزايش "قيمت" مسكن بين شمال و جنوب شهر "تهران"/ "ظاهر شهر" تهران فرياد از بي‌عدالتي مي‌کشد

آخوندي گفت: فراموش‌شدن حقوق شهروندي زمينه‌ساز قطبي‌شدن شهر تهران و افزايش فاصله قيمتي بين شمال و جنوب شهر تهران شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در نخستين نشست هم‌انديشي اساتيد معماري و شهرسازي با اشاره به اينکه من خود دانش آموخته دانشگاه تهران هستم، گفت: به حکم وظيفه چند جمله‌اي از مفهوم شهرسازي و مسائل کليدي درگير با آن مي گويم.

وي در ادامه افزود: يک سوالي که در اين بخش مطرح مي‌شود آن است که آيا سلول تشکيل دهنده ساختمان شهرها، معابر، شبکه‌ها آيا شهروند محور و داراي سازمان اجتماعي معيني است؟ که اين سوال بزرگ در ذهن من مدتهاي بسياري است که برجسته شده است. 

آخوندي در ادامه اظهار داشت: طرح‌هاي جامع و تفصيلي که به آن مي‌پردازيم آيا داراي تراکم ساختماني مهم و برجسته‌اي است؟ 

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه پيش از‌آنکه کالبد شهر مهم باشد بايد سازمان اجتماعي مهمي را دارا باشد، افزود: بايد در فرآيندهاي شهري به طرح‌هاي تفصيلي نگاه فني شود و در دفاتر مهندسي مطالعه عميقي در اين خصوص شود.

***جاي براي رفاه شهروندان مشخص نيست؟


آخوندي در ادامه اظهار داشت: در نظام حکمفرمايي ملي که به تصويب رسيده هيچ جايي براي اعلام نظر شهروندان مشخص نشده و افراد در فرآيندهاي تصميم‌گيري تصميم‌سازي واجرايي هيچ نقشي ندارند.

وي در ادامه تصريح کرد: آيا در ساخت و سازهاي شهري با وضعيت آلودگي اسفناک و پايين بودن کيفيت آب و نداشتن امنيت اجتماعي براي رفاه شهروندان جايي درنظر گرفته شده است؟ 

وزير راه و شهرسازي در ادامه به بحث فقر شهري و عدالت اشاره کرد و گفت: در دوره‌هاي گذشته توزيع يارانه و مسکن مهر را رسيدن به عدالت در نظر گرفتند.

وي در ادامه اظهار داشت: قطبي شدن شهر وحشتناک شده و فاصله قيمتي بين شمال و جنوب تهران افزايش يافته و ظاهر شهر فرياد از بي‌عدالتي مي‌کند.

وي در ادامه توضيح داد: قطبي شدن شهر در حالي است که انقلاب فرهنگي و بنيادي در ايران صورت گرفته و تمامي افراد به آن بي‌توجه هستند. 

***آثار فقر تا 25 سال باقي مي ماند

آخوندي در ادامه اظهار داشت: آثار توسعه فقر و خدمات‌دهي پايين آن تا 25 سال آينده باقي مي‌ماند و ما داراي مجموعه‌اي با سرمايه اجتماعي صفر خواهيم بود.

وي در ادامه گفت: مسکن مهر در نظر داشت 300 الي 400 مجموعه را با الگوهاي همسايگي و فرهنگي مختلف به يک شرح تبديل کند که اين خود نشانگر آن بود که انسان را بعنوان يک کالا در نظر مي‌گرفت. 

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه در حال حاضر مسئله‌اي به حکومت محلي وجود ندارد گفت: وقتي به طرح جامع اين شهر نگاه نمي‌کنيم مشخص مي‌شود که هيچ اثري از حقوق شهروندي وجود ندارد و هويت شهري و محلي به فراموشي سپرده شده است. 

آخوندي در ادامه يادآور شد: تقسيمات محلي که بتواند يک هويت مستقلي را در شهر ايجاد کند در حال حاضر وجود ندارد و هيچ اهميتي براي آن قائل نيستيم. 

***اضافه شدن 8هزارو 600  هكتار به شهرها با طرح مسكن مهر

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه در اجراي طرح مسکن مهر 8 هزار و 600 هکتار به محدوده شهرها اضافه شده است، افزود: در حال حاضر شهر به مفهوم حکومت شهري نداريم.

آخوندي در ادامه تصريح کرد: نظام مديريت خدماتي با نظام سياسي صد درصد به صورت موازي با يکديگر هستند و اين موازي‌بودن از حيث بهره‌وري و از حيث شهروندي اثرگذار است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: افزایش ، قیمت ، شمال ، جنوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۷ دی ۱۳۹۲
با توجه به دیدگاه شما حتما تصمیم دارید قیمت های جنوب شهر را برسانید به قیمت های شما ل شهر
فرهاد
۱۴:۱۱ ۰۷ دی ۱۳۹۲
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد