سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

طرح پایان نامه ای که خبر خوش پزشکی شد

جوانی پژوهشگر موفق به طراحی نرم افزاری برای اولین بار در جهان شده که با قابلیت نصب روی دستگاه های MRI میتواند با کاهش اختلالات تشخیصی در بیماری های نادر قلبی کمک شایانی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مهندس مصطفی قلیچ اغلی از اردیبهشت 91 تحقیقات خود را با هدف نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندی پزشکی آغاز کرد که منجر به طراحی نرم افزاری برای تشخیص بیماری نادر A R V D شد.

عنوان این پایان نامه تاثیر بیماری دیسپلاژی آریتموژنیک بطن راست بر پارامترهای عملکردی بطن راست است که با راهنمایی های دکتر وهاب دهلقی مدیر گروه مهندسی پزشکی دانشکده پزشکی کرمانشاه کاملتر شد.

لازم به ذکر است بیماری ای آر وی دی که نوعی بیماری ژنتیکی و عامل اصلی مرگ ناگهانی ورزشکاران و بیست درصد از جوانان زیر 35سال است باعث گشاد شدن بطن راست قلب و نارسایی آن میشود. این بیماری اگر در مراحل اولیه به موقع تشخیص داده شود قابل پیشگیری و درمان است که در کشور ما تکنولژی تشخیص این بیماری وجود ندارد .

امروزه در دستگاه های mri میتوان با استفاده از کاربر در مراحل ثانویه بیماری آن را تشخیص داد از ویژگی های این نرم افزار این است که خود اتوماتیک کار کاربر را انجام داده و خطای انسانی را به صفر کاهش میدهد همچنین تشخیصی سریع تر با نتایج علمی مطمئن تری ارائه میکند

حال با نصب این نرم افزار بر روی دستگاه های MRI می توان امیدوار بود که تکنولوژی تشخیص برتری نسبت به دیگر کشورهای جهان داشت./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.