سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مهم ترين هدف بعثت انبياء، تنها با تعليم و تربيت محقق مي شود

كارشناس مسائل تربيتي گفت: مهمترین هدف بعثت انبیا، هدایت انسان به سوی خدای تعالی است كه این امر با تعلیم و تربیت امكان پذیر خواهد بود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام والمسلمين سيد عليرضا تراشيون در ويژه برنامه‌اي با عنوان «پرسمان بصيرت» كه در رواق دارالهدايه حرم مطهر رضوي برگزار شد، به موضوع تربيت ديني بر اساس الگوي نبوي پرداخت و گفت: ما باید شاخصه‌های تربیتی را برای فرزندان خود بشناسیم تا بتوانیم آن‌ها را با توجه به سیره ائمه معصومین(ع) و آموزه های اخلاقی مشروح در قرآن کریم تربیت کنیم.

وي گفت: والدین در تربیت فرزندان خود نقش مهم و سرنوشت‌سازی دارند. دوستی پدر و مادر با فرزندان سبب می‌‌شود تا آنان بتوانند بدون ترس، مشکلات، دیده‌ها و شنیده‌های خود را به والدین بگویند، والدين از آنجایی که با فکر، شخصیت و اخلاق فرزندان خود، آشنا هستند می‌‌توانند راهنمای خوبی برای آنان باشند.

وي به نكات مهم و كليدي تربيت اشاره و عنوان كرد: رزق و روزی حلال ، به عنوان عطیه‌‌ی الهی ظرف تربيت صحيح را مي سازد، و براي داشتن فرزندي صالح اولين و ضروري ترين اصل لقمه حلال است، اين حق فرزند است كه از روزي حلالي كه براي او تهيه شده تغذيه كند.

اين كارشناس مسائل تربيتي با بيان اين مطلب كه مادران لقمه حلال را نوراني مي كنند، افزود: وضو داشتن و ذكر گفتن مادران هنگام پختن غذا موجب نوراني شدن لقمه حلال مي شود. و مادران بايد سعي كنند لقمه حلال را ضايع نكنند.

تراشيون اظهار داشت: فرزندان آن چیزهایی را می‌آموزند که می‌بینند و والدین در یک جریان دایره‌ای از تأثیرات تربیتی خود بهره‌مند می‌شوند. مهم‌ترين الگو در تربيت فرزندان، مادران هستند. پدران در خانواده، نقش مدير و مادران مربيان تربيت هستند. فرزندان مربيان را بيشتر از مدير مي بينند.

وي بيان داشت: فرزندان براساس آن چه كه والدين مي‌گويند تربيت مي‌شوند. كلام و سخن والدين، رفتاري را مي سازدكه شخصيت فرزندان را شكل مي‌دهد. خوب و درست حرف زدن همانند سلام و احوال پرسی را به فرزندان خود بياموزيم تا بتوانند ارتباط خوب و با شخصیتی با جامعه برقرار کنند.

اين مشاور حوزه و دانشگاه گفت: فرزندان بر اساس آن چه كه مي‌شنوند تربيت مي‌شوند. والدين مي‌بايست شنيده‌هاي فرزندان را مديريت كنند. يكي از ساده‌ترين و مهم‌ترین نوع مناسبات انسانی، ارتباط کلامی و گفتاریست. خوب گفتن و خوبی‌ها را گفتن، تأثیری شگرف در رشد شخصیت و ادب کودک دارد و از او فردی قدرشناس و محترم می‌سازد.

وی در خصوص شاخصه‌هاي مهم تربيتي ذکر کرد: انتخاب نام خوب برای فرزندان یکی از شاخصه‌های تربیت فرزندان است زیرا اسم هر شخص ورودی و معرفی نامه آن شخص به جامعه است./س


برچسب ها: کارشناس ، مسائل ، تربیتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.