سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران:

استخوان بندی پایتخت فرهنگی – ورزشی است / آمار 35 درصدی حضور مردم در برنامه‌های سازمان ورزش

رییس سازمان ورزش شهرداری با اشاره به آمار 35 درصدی مردم در برنامه‌های ورزشی گفت: این آماری است که شهروندان تهرانی برای حضور در المپیادهای ورزشی، در آن ثبت نام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  سید محمد آقامیر با بیان این مطلب افزود: ورزش همگانی، توسعه ورزش قهرمانی را پایدار می‌کند. یکی از مشکلات این است که نگاه به ورزش همگانی نگاه جامع و مستمر نیست.
 
وی گفت: مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری، اگر ورزش همگانی توسعه پیدا کند، آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته و سبک زندگی تغییر خواهد کرد. خوشبختانه از نظر زیرساختی با اینکه در حد مطلوب نیستیم اما امکانات خوبی داریم طوری که بوستان‌های تهران اکنون به مکان‌های ورزشی روباز تبدیل شده‌اند.
 
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: موضوعی که می‌توانیم ادعا کنیم در هیچ جا برپا نشده حوزه‌ تفریحات ورزشی است. این موضوع شاید تا به‌حال به ‌صورت پراکنده انجام شده اما به ‌شکل جامع و به ‌صورت یک پکیج تاکنون دیده نشده است. تفریحات ورزشی از موضوعات مورد تاکید شهردار تهران است که سازمان ورزش شهرداری به شکل مستمر به آن پرداخته.
 
 آقامیر در تایید موضوع تفریحات ورزشی ادامه داد: دوستانی که ساختار وزارت ورزش را تبیین می‌کنند در صدد تاسیس اداره‌ تفریحات ورزشی در این وزارت‌خانه هستند چون کارکرد آن در شهرداری تهران را اثرگذار ارزیابی کردند.
 
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران درپاسخ به این پرسش که درخصوص بودجه مشکلاتی وجود دارد یا خیر، گفت: خوشبختانه با تاکید شهردار تهران و اعضای شورای شهر که بیشترشان چهره‌های فرهنگی هستند و آقای دبیر به‌عنوان مسئول کمسیون بودجه، مشکلات را از سر راه برداشته‌اند.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه استخوان‌بندی شهر، فرهنگی و ورزشی شده و این از دیدگاه‌های شهردار تهران بوده که حالا بیشتر از پیش در تهران دیده می‌شود. نمونه آن برپایی ایستگاه‌های تفریحی ـ ورزشی به‌ صورت هفتگی در 122 محله تهران است.
 
آقامیر در پاسخ به این پرسش که برای مدیریت هیجانات اجتماعی چه تدبیری اندیشیده شده، گفت: جشنواره‌های بزرگی در سطح شهر برگزار شد که فرماندهی نیروی انتظامی نیز استقبال شایانی از آن‌ها کرد. هدف این است که هیجانات اجتماعی باید با رویکرد ارزشی مدیریت شود و مردم باپای خود به این جشنواره‌ها آمدند و بسیار هم لذت بردند.
 
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به آمار 35 درصدی حضور مردم در برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری گفت: این آماری است که شهروندان تهرانی برای حضور در برنامه‌ها و المپیادهای ورزشی، بازی‌های محلات و استفاده از مکان‌های ورزشی، در آن ثبت نام می‌کنند. بیش از 60 مجموعه ورزش‌های آبی، 250 مجموعه سرپوشیده برای برگزاری انواع ورزش‌ها وجود دارد که به‌طور دقیق آمارگیری شده‌اند.
 
آقامیر در پاسخ به این پرسش که چه امکانات اختصاصی برای بانوان در نظر گرفته شده، گفت: ایجاد بوستان‌های مخصوص بانوان از اقداماتی است که انجام شده و مدنظر مدیریت کلان شهرداری تهران نیز است. بوستان‌هایی از 9 هکتار تا 30 هکتار که نگهبان، باغبان و حتی مسوول تاسیسات آن مجموعه از بانوان هستند.
 
وی افزود: شرایط در این مجموعه‌ها مانند سالن‌های سرپوشیده هستند تا بانوان بتوانند به‌ راحتی و با آرامش کامل؛ با نگاه ارزشی، فعالیت ورزشی ‌کنند. علاوه برآن 55 مجموعه الزهرا(س) که مخصوص بانوان هستند نیز به این قشر فعال اجتماع، خدمات ورزشی ارایه می‌دهند.
 
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران درباره گران بودن خدمات ارایه شده در مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران گفت: امکان ندارد که هزینه‌ ورزش در این مجموعه‌ها گران باشد. هزینه استفاده از این امکانات در مناطق جنوبی شهر بین 3 تا 4 هزار تومان بیشتر نیست و از 4 سال پیش، افزایش نرخ تعرفه در این مکان‌ها اجرا نشده و شورای شهر و شخص شهردار تهران ، اجازه‌ افزایش نرخ را نداده‌اند.
 
سید محمد آقامیر در پایان از تمام مسئولان و نهادهای ورزشی که سازمان ورزش شهرداری تهران را در راستای پیشبرد اهداف این سازمان یاری کردند تشکر کرد و گفت : خوشبختانه نگاه وزیر ورزش به ورزش همگانی نگاه اساسی و مبنایی است و تجربه ثابت کرده با سرمایه‌گذاری در این حوزه ثمرات بسیار خوبی به دست خواهد آمد.
برچسب ها: ورزش ، پایتخت ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.